• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Alsnog even voorstellen.

Hoi allemaal.

Ik kom hier al weer een tijdje, maar eigenlijk nooit hier voorgesteld.

Nu toch maar eens doen, nu ik hier weer wat vaker kom.

Ik ben Jeroen. 30 jaar, vader van 2 jochies. Sander (7,5) en Koen (3,5).

En tevens vriendje van m'n vriendinnetje :wub

Ik heb nu 2 Opels gehad.

Augustus 2007 - Augustus 2009 - Opel Astra G ('99) Sedan 1.6 (m'n eerste auto)

Augustus 2009 - Februari 2012 - Opel Zafira A ('04) 1.8 Elegance (want kleine kinderen, kinderwagen etc. Gewoon familie-auto :D)

Die Zafira werd echter te duur. Onze jongste zoon zit al niet meer in de kinderwagen, en gordels omdoen kunnen ze inmiddels zelf.

Dus op 90% van de ritjes was 90% van de ruimte niet nodig. En dan is ie best duur in de wegenbelasting en verbruik.

Een dezer dagen komt de nieuwe auto. Een Astra H 5 deurs 1.6. Het zit alleen echter nog niet mee.

Woensdag zou ik hem ophalen, verkoper (particulier) kon overschrijvingsbewijs niet vinden. Na lang zoeken maar een nieuwe aangevraagd.

's Avonds gevonden, en aanvraag geannuleerd.

Donderdag ochtend nog even RDW gebeld, annulering was binnen, dus oude papieren konden we gebruiken, dus hij zou donderdag avond langs komen.

Donderdag middag belt het RDW dat de papieren niet meer onderschept konden worden, en de oude papieren dus niet meer geldig waren. Nieuwe papieren waren al opgestuurd.

Nu, vrijdag, hoop ik dus dat hij ze binnen krijgt vandaag, en ik vanmiddag alsnog de auto op kan halen.

Ik heb zo 123 even geen foto's van m'n auto's, behalve een foto die ik van het weekend gemaakt heb van m'n schaalmodellen (ook genoemd in het schaalmodellen topic).

6901798217_11c080dec6_b.jpg

Van Opel spaar ik alleen de modellen die ik in het echt gehad heb, en ook zoveel mogelijk zoals ik ze gehad heb.

Dus voor de Zafira zijn er een aantal accenten grijs/zilver gemaakt. Alleen de velgen kloppen niet, maar dat laat ik maar zo.

En van de Zafira is dit het eerste model A, terwijl ik zo'n latere versie had. Met chrome strip in de grill, en witte richtingaanwijzers achter.

Terug
Naar boven