• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Aparte condens

No Name

Post weleens wat
Ik heb mijn Astra H nu een paar maanden en nu het kouder wordt gaat de kachel uiteraard vol aan. Nu stuit ik op 'aparte condens:

fotofd.jpg

Zoals je kunt zien ontstaan er een paar 'bulten/heuvels' condens aan de binnen kant van mijn voorraam als ik mijn kachel hoog zet en de blower op 1, 2, 3 of 4. Zet ik mijn kachel niet warm maar lauw dan is het ook minder ernstig.

Gelukkig worden ze niet heel groot (dit is het grootst) en zakken ze gewoon weer weg naar een tijdje.

Iemand enig idee of dit normaal is? Ik heb de airco er ook wel eens bij aan maar dan toch ontstaat het (wel minder) Het is ook niet heel ernstig maar ik ben gewoon nieuwsgierig wat het is. Ook het interieur filter heb ik gecontroleerd (even met mijn vingers gevoeld dus er niet helemaal uit gehaald) en deze voelt droog aan.

daar heb ik ook last van maar ook van behoorlijk beslagen ramen 's ochtends als het koud is.

Het hoort volgens mij niet. Zou wel ergens iets van een lek zitten ofzo.

daar heb ik ook last van maar ook van behoorlijk beslagen ramen 's ochtends als het koud is.

Het hoort volgens mij niet. Zou wel ergens iets van een lek zitten ofzo.

als je de airco even aanzet is het zo weg.

en met de kou krijg je dat zowiezo snel jij bent ook koud met de kleding enzo die nemen kou op en dan zit je in de auto en dan gaan je ramen beslaan.

en met de kou krijg je dat zowiezo snel jij bent ook koud met de kleding enzo die nemen kou op en dan zit je in de auto en dan gaan je ramen beslaan.

origineel gepost door bjornspiering

Klopt met de airco is het wel zo weg. Het is smiddags met de zelfde kacheltemperatuur binnen en warmere temperatuur buiten wel minder. Dan zal het wel liggen aan het temperatuursverschilen het feit dat de onderkant van het raam als eerste geraakt wordt door de blower...

origineel gepost door Spacejam

ook zo erg dat er druppels water aan de binnenkant opstaan?

Daar heb ik geen last van. wel dat soms mijn achterraam en zijachterraam ook tijdelijk beslaan maar dit trekt ook uiteindelijk weer weg...

origineel gepost door bjornspiering

Klopt met de airco is het wel zo weg. Het is smiddags met de zelfde kacheltemperatuur binnen en warmere temperatuur buiten wel minder. Dan zal het wel liggen aan het temperatuursverschilen het feit dat de onderkant van het raam als eerste geraakt wordt door de blower...

origineel gepost door Spacejam

ook zo erg dat er druppels water aan de binnenkant opstaan?

Daar heb ik geen last van. wel dat soms mijn achterraam en zijachterraam ook tijdelijk beslaan maar dit trekt ook uiteindelijk weer weg...

meestal licht het gewoon aan het weer hoor.

heb er zelf ook wel last van.

en dan zet ik gewoon even de kachel op warm en dan vol uit dan trek het zo weg bij mij en daarna zet ik hem gewoon weer op koud heb alleen dat de zij ramen achter beslaan.

meestal licht het gewoon aan het weer hoor.

heb er zelf ook wel last van.

en dan zet ik gewoon even de kachel op warm en dan vol uit dan trek het zo weg bij mij en daarna zet ik hem gewoon weer op koud heb alleen dat de zij ramen achter beslaan.

Ik heb het nog steeds en blijf het evengoed raar vinden. Het lijkt toch of er ergens iets niet klopt.

Nogmaals het is niet heel ernstig maar het irriteert me wel... Iemand misschien een oplossing?

bij mij zitten ze er ook nog steeds. De ramen zijn bij mij voor de rest nooit meer beslagen ook niet met vochtig weer en als ik 's ochtends de auto start

maar die "heuvels" zitten er bij mij ook nog steeds vaak. Ik zie het overigens wel bij meerdere astra's.

Ik heb de airco overigens altijd aanstaan maar dan nog heb ik die heuvels.

Ik heb het nog steeds en blijf het evengoed raar vinden. Het lijkt toch of er ergens iets niet klopt.

Nogmaals het is niet heel ernstig maar het irriteert me wel... Iemand misschien een oplossing?

bij mij zitten ze er ook nog steeds. De ramen zijn bij mij voor de rest nooit meer beslagen ook niet met vochtig weer en als ik 's ochtends de auto start

maar die "heuvels" zitten er bij mij ook nog steeds vaak. Ik zie het overigens wel bij meerdere astra's.

Ik heb de airco overigens altijd aanstaan maar dan nog heb ik die heuvels.

Terug
Naar boven