• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

APK - Electrische hoogteverstelling koplampen

CorsaB5D97

Post weinig
De electrische hoogteverstelling van de koplampen van mijn Corsa B (bouwjaar 2000) werkt niet meer.

Wordt de auto goedgekeurd voor de APK indien ik duimwielschakelaar verwijder of afplak?

Hoe weet de APK-keurmeester of mijn Corsa B (standaard) voorzien is van electrische hoogteverstelling van de koplampen?

Persoonlijk denk ik als je de knop zou verwijderen en de elektrische hoogteverstelling motor, ze het niet snel zou opvallen... ;-)

Maar dan moeten de lampen wel zijn goed afgesteld, anders zou het misschien wel kunnen opvallen.

als je de stel motor weg haald kun je de koplamp niet meer afstellen en de reflector licht dan los aan een kant dus dat kan niet

Aha, interessant, nou voor mijn auto gaat het toch niet op. Want ik ervaar het probleem gelukkig niet.

Het mag enkel als je de hoogte regeling knop vervangt voor een zonder en de stelmotors vervangt door een stelknop zoals dat ook op de autos zonder hoogteregeling zit.

Terug
Naar boven