• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

APK vraagje

mschobel

Post weinig
Mijn Vectra B is op meerdere punten afgekeurd.

nu moet ik enkel de stelmotor nog vervangen voor de rechter koplamp.

Kan ik niet op een andere manier door de APK?

Door de stekkers uit de stelmotoren te halen en dan APK laten keuren.

Dan heb ik me laten vertellen de teksten op de schakelaar ervoor zwart te maken.

Kan/mag dit?

Volgens mij is het wel te omzeilen maar dan moet je een andere schakelaar steken, die dus geen hoogte regeling erin heeft zitten.

Ik zou hem gewoon fixen, is het werk en de kosten ja niet.

Bedankt voor je reactie..

Vanmorgen sloperijen gebeld, hebben geen liggen..

Nieuwe motor zou 100 euro zijn.

Gewoon wel maken, tis voor je eigen veiligheid + andere weggebruikers. Hoe vaak je auto's tegekomt waarvan de koplampen te hoog staan afgesteld. :o

ik weet niet of de stelmotoren van een omega het zelfde zijn,maar hier in

rdam staan wat omega,s waar ze nog in zitten.

vgr tonsr.

als je het stelmechanisme in de auto eruit haald, dus niet afplakken maar echt eruit haald is het ook goed

maar je reflector in de koplamp moet wel vastzitten! die zit meestal aan de steller vast en als ze bedoelen dat dat afgebroken is..

Idd, gewoon de bediening van de hoogteverstelling eruit halen. Doe ik ook altijd als de hoogteverstelling niet werkt. Ook een keer een steekproef op gehad, en geen commentaar gehad :) (heb deze info van een steekproefcontroleur, was es bij een vriende garage, waar die gozer kwam voor wat info (onderdelen USA-cars, waar die man _alles_ vanaf weet). Hij vertelde dat dus gewoon letterlijk..

Terug
Naar boven