• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

ascona b motorswap

Hier niet zo ver van waar ik woon heb ik een ascona b te koop zien staan. T'is echt een mooi ding en kost niet eens zo veel.

Er zit spijtig genoeg maar een 1.6s motortje en ik zou er toch eventueel iets vinniger willen inleggen.

Nu de belgische wet is niet mals als het op engineswaps aankomt (mag gewoon niet op dagelijkse wagens) .

Weet iemand soms of er nog andere motors zijn die er uiterlijk ongeveer hetzelfde uitzien als een 1.6s maar iets meer pk heeft.

Ik zoek geen vermogenswinst van 50+ pk maar iets meer is altijd welkom hé.

grtz

1,9s maar echt veel schiet je er niet mee op.Van 55kw naar 66kw.Mischien 2.0s,maar ik weet niet zeker of die opties precies het zelfde is.

Ik heb mijn 1.6n vervangen door een 1.9s ben van 60pk naar 90pk gegaan....maar als je daar aan gewend bent wil je gewoon weer snellen. :P

mijn huidige rwd toyota heeft er 120 pk dus dan naar 60 pk , k'weet nie of ik dat ga kunnen gewoon worden. Mja ,we zien wel .

't simpelste is er een 2.0s in te hangen. Is hetzelfde blok alleen de motorcode is anders. Ik weet niet of ze in belgie de motorcodes controleren tijdens de periodieke (jaarlijkse?) keuring anders moet je eigen motor houden en daar het binnenwerk van bijv. een 2.0/2.2/2.4 in zetten. Is met wat kleine aanpassingen te doen alleen 't is wat werk

Terug
Naar boven