• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ascona c20let, HEEEEL VEEL FOTO"S!!

asconac20let

Post weleens wat
ik zal me even voorstellen, ik ben Mats vd Brand, en ben woonachtig in st.oedenrode.

ik ben 18jaartjes jong, als sport doe ik karten op europees niveau, bekijk: http://www.matsvdbrand.nl" onclick="window.open(this.href);return false; bij intereses.

mijn vader heeft een eigen autobedrijf, altijd makkelijk dus. ik ben ook door hem besmet. heel simpel waarom. toen ik vroeger:p nog klein was, een jaar of 4 was mijn vader nog opel dealer. hij deed toen als hobby/werk ascona's en manta's ombouwen naar c20xe of c20let. dit heeft hij vaak gedaan en ik werd toen ook verliefd op deze auto.

ik ben zelf begonnen met een ascona toen ik 16 jaar was. ik kocht een oranje b ascona, 1900sr waar al een c20xe motor in lag.

ook zaten er al engelman spiegels op, recaro interieur, sr stuur.

mijn auto is eigenlijk al zo goed als klaar, maar ik heb nog heel veel foto's van de bouw, die ik hier z.s.m ga plaatsen.

bij deze de motorruimte:

opelascona.jpg

de totale auto:

8123563445pu6p.jpg

ophanging etc:

7137523595mpmm.jpg

mvg Mats,tot snel

op papier: 1900 sr uit 1977, gekocht met een 2.0 16v (c20xe) maar deze had oliedruk problemen, bleek later door de kleppendeksel te komen ( dubbele ruimte zat vol met troep wat in de oliepomp kwam waardoor plunjer vast ging zitten).

nu:

c20let vmax chip.

qsp large intercooler.

400cc injectoren.

3,8 brandstof druk.

18s getrag bak.

turbodruk meter, temp meter, mengsel meter.

binnekort dan andere inlaat.

motor ruimte is gespoten bij schade bedrijf.

uitlaat met 1 eind demper. pijp dikte is 73 als ik me niet vergis!

onderstel:

extra korte koni's voor (gele)

gele koni's achter.

honda accoord 1988 geventileerde schijven voor (brembo)

volvo 240 turbo 4 pots klauwen voor (girling)

powerflex rubbers/bussen onder de hele auto!.

versterkte draagarmen en ophangen onder de hele auto!.

dikkere stabi voor (blauw gecoat, zo ook achterstabi en panardstang)

bmw 316 achter remschijven.

Mercedes 123 type klauwen achter.

gevlochten remleiding vanaf hydraulische handrem tot achteras.

remdrukverdeler.

hydraulische handrem.

nieuwe remleiding onder de hele auto.

azef 16 inch et30, bandenmaat 225 x 40/16

alle draagarmen,stabi's,stangentjes is gestraald,daarna verstevigd en gecoat of gespoten!.

Recaro gsi interieur in nieuwstaat.

kabelboom zeer netjes weg gewerkt!.

auto heeft slechts 57k gelopen.

origineel gepost door hillclimber16V

Ik ben heel geinteresseerd in de voorrem setup

opzoek naar meer remkracht dus had ik graag

een foto gezien

Ivan

morgen zet ik er meer foto's op.

ik kan je wel alvast het volgende vertellen:

remschijven van een honda accoord/prelude uit 1988 (voorzijde) van brembo heb ik gepakt. hierbij heb ik het naafgat groter laten maken en 4 nieuwe gaten laten boren.

klauwen van een volvo 240/244 turbo. dan heb je 4 pots girling klauwen. hierbij moet je de bevestiging van klauw aan fussee 2 mm laten afdraaien, omdat anders je schijf niet in het midden staat. je kan hierbij remblokken van ferodo pakken, maar die vielen mij tegen enheb nu remblokken van ap racing.

origineel gepost door vectratinus

als je hulp nodige heb met je foto,s geef maar even een gil

gr

GIL! :p

welke maat foto's want 320x340 is te groot en 150 x 112 ook

mvg mats

55320173.jpg

hier staan al wat foto's op.

en @ johani500driver, ik ben al een tijdje 18, dus ik rijd er wel mee. alleen vanwege het fijne weer hier in nederland staat de ascona nu warmpjes binnen.

owh en @ vectratinus, ik heb het probleem al gevonden, bij deze de foto's:p

zo kocht ik de ascona, de c20xe is er wel al uitgehaald.

38824344.jpg

22192184.jpg

94994049.jpg

11426234.jpg

71319453.jpg

toen ben ik de motorruimte schoon gaan maken. ik vind dit leuk om zelf te doen, en heb met behulp van wat verfafbijt,slijptol,veel schuurpapier, enz dit strak gekregen voor het spuiten (valt op de foto's niet heel erg goed te zien) en voor mij paste het niet in het budget om dit te laten doen. en het resultaat is erg erg mooi geworden.

53553831.jpg

33711705.jpg

84935550.jpg

57767633.jpg

34105048.jpg

37107850.jpg

46583327.jpg

38138219.jpg

70940361.jpg

22184159.jpg

58086758.jpg

73888804.jpg

Mooie Ascona en zeer mooi werk van het "onderstel" gemaakt.:wub En veel succes bij je nieuwe kart team

foto van de oude c20xe:

88966651.jpg

foto's van aankoop c20let:

56706764.jpg

35297007.jpg

81132253.jpg

92578203.jpg

Toen begonnen met het opknappen van de onderdelen. ik heb de zuigers,kleppen,nokkenassen etc mooi laten zitten. wel heb ik de turbo eraf gehaald, 2 nieuwe tapeinden erin gezet, nieuwe pakkingen. zo ook bij de inlaat. en de motor is natuurlijk voorzien van nieuwe distributie, v-snaar, bougie's, de koppeling en drukgroep.

46762820.jpg

71436230.jpg

48951708.jpg

67447670.jpg

71024354.jpg

11840976.jpg

37930617.jpg

30318615.jpg

72950490.jpg

47132539.jpg

31519952.jpg

63246745.jpg

eindresultaat c20let:

63350811.jpg

97229351.jpg

origineel gepost door rico523

Heet je vader toevallig Mark van den Brand, voormalig navigator van Hans Stacey?

gr's Rico

ja zker!

Je vader heeft ooit nog een kennis van me meegeholpen om een c20xe in een Manta te krijgen, das al een jaar of 15 geleden, toen een c20xe in een Manta nog iets aparts was!

Vandaar dat ik meteen de link naar jou legde.

Mooie Ascona trouwens!

gr's Rico

origineel gepost door rico523

Je vader heeft ooit nog een kennis van me meegeholpen om een c20xe in een Manta te krijgen, das al een jaar of 15 geleden, toen een c20xe in een Manta nog iets aparts was!

Vandaar dat ik meteen de link naar jou legde.

Mooie Ascona trouwens!

gr's Rico

kloptklopt. mijn vader heeft dat gedaan van 1990 tot en met 1998. zijn laatste was een goud/bruinige B ascona turbo.

En bedankt!!

hierbij foto's van de motorruimte terug van de spuiter. de kabelboom van de autozelf ligt hier netjes op zijn plek. heeft me wel wat uren gekost om hem netjes te krijgen. ik heb wel alle amp stekkertjes en slechte kabels vervangen. wel zo origineel mogelijk!

p1010015p.jpg

p1010001vb.jpg

p1010005gl.jpg

p1010001b.jpg

p1010002oe.jpg

p1010003no.jpg

p1010004do.jpg

origineel gepost door vectratinus

der is zeker niet bezuinigt op de ombouw naar c20let maar heel netjes gedaan heb je nog verdere plannen met de ascona

Ja zker, ik ben nog dringend op zoek naar een sper, want die heb ik helaas nog niet. ben nu bezig met een andere inlaat, en word nog gebankt. mijn plan was eigenlijk om de auto te laten spuiten deze winter, maar de inlaat vond ik leuker om te doen dus.

Mooi project:wors

Als ik het goed heb gezien heb je de steunen en de karterpan van de 18S gebruikt, kwam je daar goed mee weg aan de turbozijde?

Ik dacht zelf dat het niet zomaar pastte, moest je er nog aanpassingen voor doen?

Misschien heb je daar ook nog wat foto's van?

Wil zelf nog steeds de C20LET in de Opel GT plaatsen!

Moet helaas zelf nog wat meer geduld hebben daar er zeer binnenkort een baby afgeleverd wordt.

Hou het nu nog maar ff bij foto's en smullen.

Terug
Naar boven