• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra F 98 zekering 7 blijft klappen, kom dr niet uit

Heey allemaal,

De astra van mijn zwager heeft een faal, Zekering 7 blijft klappen, Nou verdenk ik dat het achterruitverwarmingsrelais kortsluit en deze wil ik eruit trekken, nu word ik gek al alle modellen zekeringenkasten en bouwjaren.... en er schijnen relais achter de zekeringen te moeten zitten (die zitten er niet in bij deze) en boven de zekeringen kom ik er niet uit welke ik moet hebben.

Wie heeft een aanwijzing waar ik verder mee kan.

Alvast bedank

Kevin

staat t niet op het klepje van de zekering kast??/

Als het het relais is, dan zou de zekering niet mogen klappen als de Achterruitverwarming uit staat..

Ik denk eerder de draden naar de kofferklep blootliggen, en zo de Carroserie raken...

willem

Okeej.. als je de draad van de achterruit afhaalt loopt er nog steeds + door de draad naar de Achterklep..

maar hij klapt ook als de schakelaar UIT staat???

Willem

kan deze niet in de kenl zitten boven bij de doorvoor?

dat ie daar kortsluiting maakt?

dus daar in dat zwarte rubber in de hoek boven in, daar kan ie namelijk ook kortsluiting maken.

nu weet ik alleen niet als de achterruitverwarming ook daar in zit, geloof ik wel.

Ja, hij klap ook als hij uitstaat, andere suggesties? Hij heb wel water in de kofferbak staan omdat zijn achterlichtten lek waren (goedkope aftermarket troep die niet past zegmaar)

Ga eerst eens kijken of de bedrading niet kapot is die van de auto naar de kofferklep loopt.....

Willem

Terug
Naar boven