Opel fanaten goedemiddag
. Ben nog niet zo lang op dit forum en ook nog niet zo lang eigenaar van een Astra F 1.6 XEL station van 96 met 150xxx op de teller . Kort geleden de distributie vervangen en geconstateerd dat de sukkel koelwater verbruikt
. Vond ook enige sludge op de peilstok , koelwaterreservoir , olievuldop en mooie bubbels in het koelwaterreservoir . Diagnose lijkt me duidelijk .........:swear . Lekke koppakking . Join the club .
Met mijn Omega A van 88 met 3 ton op de teller nog nooit last van gehad . Eigenlijk überhaubt nog nooit wat mee gehad in 10 jaar tijd . Maar goed we dwalen af . Ben gelukkig vrij handig met autos en motoren dus besloten om de astra maar te voorzien van enige nieuwe pakking delen . Aangezien de halve auto zowat uitelkaar moet om ff een koppakking te vervangen meteen maar besloten om de onderdelen waar je zo "lekker makkelijk" bijkomt zoals de EGR af te doppen , EGR te reinigen , gasklephuis en aanverwante artikelen te reinigen enzo . Ongelooflijk wat een zooi zit er in zo'n auto zeg . 50000 stekkertjes en slangetjes en weet ik al niet . Lang leve de moderne elektronica
. Heb inmiddels de kop los en een pakkingset en nieuwe bouten besteld dus we kunnen verder . Zal proberen wat fotos te plaatsen als eventuele hulp voor mensen die ook aan het vervangen van een koppakking toe zijn . Een tip : neem er de tijd voor . Als dit je eerste keer is gaat het je niet lukken in een dag en zorg voor een uitgebreide gereedschapset met torx , in en uitwendig . Heb zelf de Omega als backup dus rijden kan ik zowiezo wel .
FF kijken of ik een foto van de astra erop kan krijgen
Met mijn Omega A van 88 met 3 ton op de teller nog nooit last van gehad . Eigenlijk überhaubt nog nooit wat mee gehad in 10 jaar tijd . Maar goed we dwalen af . Ben gelukkig vrij handig met autos en motoren dus besloten om de astra maar te voorzien van enige nieuwe pakking delen . Aangezien de halve auto zowat uitelkaar moet om ff een koppakking te vervangen meteen maar besloten om de onderdelen waar je zo "lekker makkelijk" bijkomt zoals de EGR af te doppen , EGR te reinigen , gasklephuis en aanverwante artikelen te reinigen enzo . Ongelooflijk wat een zooi zit er in zo'n auto zeg . 50000 stekkertjes en slangetjes en weet ik al niet . Lang leve de moderne elektronica