• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra F, pas starten na gas geven...

Jeroentje123

Post weinig
Allo, allo,

Daarjuist wat verder gewerkt aan de elektriek van de auto, ECU losgekoppeld, relais enzo...

Maar toen ik gedaan had en alles weer op zijn plaats gestoken had, kreeg ik hem niet in gang, meerdere malen geprobeerd, fiches en alles nagekeken rond de ECU.

Erna terug geprobeerd nog steeds niets, toen ik wat gas gaf kreeg ik hem wel in gang..

Toen er een stukje mee gaan rijden en mij viel op dat het toerental in neutraal veel rond de 400Tm ging hangen en dan terug naar normaal..850Tm

Ook tijdens het rijden a 50km u, koppeling ingedrukt ging hij naar 400 en bleef hangen.

Nadien startte hij terug normaal...

Wat zou dit kunnen zijn, geweest zijn..?

Bedankt, Jeroen

blauwe 2 polige stekker achterop de motor tregen sachutbord, dus niket blauwe draad, maar blauwe stekker..

Willem

okeej

al gekeken naar valse lucht..

of nog een keer een uur de stekker los van de ECU

kijk ook voor verbogen of weggedrukte pinnen van de ECU.

Willem

Valse lucht : alle lucht die aangezogen wordt buiten je originele luchtinlaat om . Hier zijn meestal lekke aansluitrubbers , kapotte pakkingen van aansluitingen op je gasklep , inlaatspruitstuk , vacuumslangetjes enz de oorzaak van . Rubber droogt uit op de lange duur en gaat scheuren . gevolg ... valse lucht . .( trek maar eens een vacuumslangetje los met draaiende motor dan hoor je meteen het resultaat van valse lucht .

groet fanskar

Terug
Naar boven