• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra F sedan betere remmen

Ik zit erover na te denken om de remmen van mijn Astra F sedan (1998-01, 1.6i, 75pk) een upgrade te geven, gewoon omdat het kan :). (Dat en ik heb steeds vaker humor op de A1 met mensen die het nodig vinden om ineens een noodstop te maken.)

Nu is er iemand die zijn Astra GSI in onderdelen wil verkopen. Kenteken van die auto is JF-VS-99.

Achter heeft mijn Astra trommelremmen (dus ook handrem is trommel). Ik wil proberen zijn acheras over te zetten, zodat ik achter ook remschijven kan plaatsen. Ik wil ook de veerpoten voor overnemen, incl. remklauw, remschijf en remslang. Ik verwacht dat het vervangen van de veerpoten en remmen voor wel gaat lukken zonder veel moeite, maar weet iemand misschien of de achteras zonder aanpassingen overgezet kan worden?

P.S. Ik heb al vier nieuwe Continental PremiumContact 5 banden (175/65R15 T) gekocht en merk het verschil wel.

Terug
Naar boven