• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra g 1.6 16v LPG bougie?

ghospel

Post weinig
Hallo allemaal.

Ik heb eindelijk een fatsoenlijke goede astra g 1.6 16v op LPG gevonden met een onderhoudshistorie en n.a.p. Auto is uit 1999 zwarte coupe sport uitvoering foto's volgen nog.

Maar ik wil de auto nu een beurt geven alleen vraag ik me af welke bougies hier in gaan omdat het een LPG auto is wist ik het niet zeker en wou ik het delen/vragen aan jullie.

Ik hoor het graag.

Gr

zou gewoon ff naar de dealer of de plaatselijke onderdelenboer gaan.

die weten je precies te vertellen wat er in moet.

weet wel dat je de elektrodenafstand groter moet houden dan op benzine

moet geloof ik 1mm zijn

Ik had in mijn 1.6 8v lpg gwn standaard bougies gedaan.

kleine 25.000 mee gereden voordat ik de auto verkocht.

Erg bedankt voor het meedenken!

Ik heb de dealer ook even gevraagd en die bevestigd ook dat er originele 2polige in moeten!

Nogmaals bedankt!

Een medewerker van de magazijn gaf aan dat je voor lpg een 1 potige moest nemen en de afstand op 0,7mm moest zetten. Ter bevestiging verbond hij mij door met de werkplaatschef welke aangaf dat hij altijd de originele 2 potige erin zet. Brandstof maakte volgens hem niets uit.

Heb hierna met een lpg boer (2verschillende) contact gehad. Deze zeiden beiden dat er een 1 polige in moet van ngk en dat je die op 0,7mm moet zetten.

Kortom, ik ben enorm in de war en zou goed advies erg op prijs stellen

Terug
Naar boven