• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra G 205/45/17 loopt aan bij volle auto

Beste forumgebruikers,

Ik heb vorige week nieuwe velgen en banden onder mijn auto gezet. Deze banden zijn van de maat 205/45/17. Ik kom origineel van maat 185/65/17.

Echter ben ik vorige week met een volgeladen auto een stuk gaan rijden en kwam ik tot de conclusie dat mijn achterbanden bij drempels soms aanlopen tegen het plastic binnen mijn spatborden, er zit een klein randje waar de bevestigingsschroef aan vast zit.

Hebben meer mensen hier problemen mee?

Ik ben nu niet thuis, ik zal vanavond even een foto uploaden.

Met vriendelijke groet,

Jeroen

is een bandmaat te groot denk ik

205 / 100 X 45 = 92.25mm

ik had 215/40/17 onder me coupe

dat is dus:

215 / 100 X 40 = 86mm

en heb er nu 225/40/18 onder, wat ook te groot is, waardoor die vooraan aanloopt

is een bandmaat te groot denk ik

205 / 100 X 45 = 92.25mm

ik had 215/40/17 onder me coupe

dat is dus:

215 / 100 X 40 = 86mm

en heb er nu 225/40/18 onder, wat ook te groot is, waardoor die vooraan aanloopt

Het belangrijkste om te weten is welke ET waarde jouw velgen hebben. Want onder een G hoort standaard ET49.

Ik zelf heb 18"Inch 225/35/18 ET38 8J. En die banden lopen alleen aan als ik te hard over drempels rij. Dit heb ik opgelost door bumperstops te monteren. Nu heb ik nergens last meer van. Heb zelf een hatchback 5-deurs.

Irmscher-4-1.jpg

Het belangrijkste om te weten is welke ET waarde jouw velgen hebben. Want onder een G hoort standaard ET49.

Ik zelf heb 18"Inch 225/35/18 ET38 8J. En die banden lopen alleen aan als ik te hard over drempels rij. Dit heb ik opgelost door bumperstops te monteren. Nu heb ik nergens last meer van. Heb zelf een hatchback 5-deurs.

Irmscher-4-1.jpg

Ik heb precies hetzelfde, bij mij zitten er 215/45/17 onder op Snowflakes.... Deze lopen ook aan als er mensen achterin zitten, ze zitten op een OPC. Kan dit hetzelfde zijn?

Ik heb precies hetzelfde, bij mij zitten er 215/45/17 onder op Snowflakes.... Deze lopen ook aan als er mensen achterin zitten, ze zitten op een OPC. Kan dit hetzelfde zijn?

Terug
Naar boven