• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra G 4 gaats naar 5 gaats

Dus ik heb ook geen andere abs pomp nodig?.

Nog een gek vraagje. Ik heb niet zolang geleden een schroefset gemonteerd die kan ik wel gwn behouden neem ik aan?

Even voor de zekerheid nog een vraagje. Ik neem aan dat de aandrijfassen gewoon op de 5 gaats naven passen? Ik heb een setje gekocht (compleet) en ben van plan deze over 2 weken te swappen. Dus om verrassingen te voorkomen zou ik het zeker willen weten. De remmerij komt van een X20XEV af en me huidige Astra is een Z16se 2001. Weet iemand ook misschien of ik nog wat aan de remleidingen moet doen ? Verlengen bijv. ?

Hallo,

IK heb wat vertraging gehad met het ombouwen. Vandaag zou het eindelijk gebeuren en me nieuwe wielen zouden ook onder mijn auto komen, maar aangekomen bij de monteur keek hij naar de voorste remslangen en hij was van mening dat ze te kort zouden zijn. Dus helaas afgeblazen........ nou heb ik beetje op onderdelen sites zoals winparts gekeken en blijkt dat de remslangen van 1.6 & 2.0 hetzelfde zijn. Kan iemand dit AUB bevestigen of het wel zo is? Ik wil namelijk verassingen voorkomen, want ik heb geen plek om de auto te stallen als het misgaat. Nog één ding. Moet de handremkabel ook vervangen worden? Ik heb ze wel liggen van een Astra G 2.0. Ik neem aan dat alle 2.0 remmerij hetzelfde is?

A.S zaterdag poging nr2

Alvast bedankt.

Remslangen zijn gewoon goed. Achter moet je de remleiding verbuigen, let op niet te scherp dan breekt die.

Handrem kabel daarvan moet het achterste deel gewisseld worden, je kunt ook met de originele kabel rijden, maar dan moet je de handrem voor helemaal ontspannen. En dan past het net.

De remmerij van een 1.8, 2.0, 2.0 turbo, 2.2 is achter allemaal gelijk (op klauwen na dan, je hebt bosch en lucas verschilt op bouwjaar en productieplaats). Aan de voorzijde is de remmerij van de 1.8, 2.2 en 2.0 niet opc ook allemaal gelijk. De remmerij van de opc's is de klauw gelijk, maar de beugel waar de klauw overschuift en de schijf anders.

Ziet er netjes uit, ik zie wel dat je bosch klauwen hebt, mocht je handrem straks vaker blijven hangen gewoon vervangen voor de lucas types. Passen ook enkel andere blokken en klauw nodig.

Hoi

Bedankt voor je reactie. Ik ga maar eens nieuwe blokken proberen dan. Hoe kom ik trouwens nu aan de maten van de blokken? Aan mijn kenteken hebben ze natuurlijk niks want dat is een andere remsysteem. Ik kan wel een kenteken van een AStra G coupe 2.0 doorgeven van iemand die ik ken, maar ik heb geen idee of het dezelfde is met wat ik heb.

Welke merk blokken raadt jij me aan? Ik zie bosch, Ate & febi. Met deze blokken die ik nu heb (geen idee welk merk) heb ik last van veel remstof.

Ik hoor het graag.

Alvast bedankt.

Blokken zoals op de Corsa D OPC, Astra G, Zafira A OPC, Astra H turbo niet opc of de coupe 2.0 turbo. (met 308 schijven)

Anders zelfde als alle andere 5 gaats astra G's maar aangezien de 308 enkel de schijven en beugels groter zijn verwacht ik dat dat ook gewoon dezelfde zijn.

Heb je wel het metale beugeltje jusit gemonteerd? Anders slijten ze ook schuin af.

Zijn allemaal gelijk, ze kunnen gewoon bij de dealer die van de opc kiezen.

Terug
Naar boven