• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra g 98 stottert

Hallo allemaal wie ken mij helpen met me astra g 1.8 16v sport.

Hij stotterd al sinds dat ik hem heb als ik dezelfde snelheid aanhoud dan lijk het net of ik me gas los laat en weer gas geeft.

Ik ben bij de dealer geweest dacht dat het de bobine was maar was het niet en konden het niet vinden.

Wie ken mij erbij helpen alvast bedankt.

Een Astra G uit 1998 dan zul je een X18Xe1 motorblok hebben met 116PK waarschijnlijk. Hier op het forum moet je even zoeken staat voldoende informatie wat je allemaal kunt uitvoeren.

Heb je de auto al laten uitlezen? Om eventueel foutcodes te vinden.

Vaak heeft het te maken met EGR problemen (verstopping van EGR klep). Verstopte gasklephuis.

Ik heb exact hetzelfde voor met mijn astra G. is een z14xe uit 2002.

Ga eerst bougies vervangen, kijken of dat wat geeft.

Zo niet, krukassensor, bobinerail.

egr kan ook, maar bij mij is deze juist vervangen, dus zou normaal goed moeten zijn.

Hallo

Mijn astra stottert nog steeds de egr klep is het niet en ik heb mijn bougies vervangen maar deze donderdag gaat mijn astra naar de garage want mijn uitlaat is lek tot aan de middenpot en bij mijn spruitstuk is de pakking ervan lek meschien dat dat het is ??

Mijn bobine is nagekeken die is ook goed.

Dus nou maar hopen dat het me krukassensor het is anders weet ik het ook niet meer.

Maar een vraag door me uitlaat ken hij niet stotteren toch ??

Van een lekke uitlaat kan ie wel degelijk gaan stotteren en slechter lopen!!

Krijg je andere lambda waardes van.

Terug
Naar boven