• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra G: Brommend geluid = stuurbekr. pomp

otdh

Post veel
heey

de astra van mijn vriendin heeft ineens een raar brommend geluid dat ik niet thuis kan brengen

soms is t er wel, maar soms ook niet, lijkt alsof t van t stuurhuis af komt ( auto heeft electrische stuurbekr. )

lijkt dat het bij rechtuitrijden weg is,maar zodra je n bocht maakt kom t terug

iemand een idee??

Marc

ja ik heb een idee.....net opgelost bij mijzelf

Ga eens op een brede rechte weg rijden, en maak een licht zigzaggende beweging. Als het alleen bij het naar rechts of bij het naar links gaan bromt dan is het een voor-lager.

Brommen bij naar links gaan --> Waarschijnlijk het rechts voor lager

Brommen bij naar rechts gaan --> Waarschijnlijk links voor lager

Lager is dan defect bij zijdelingse belasting. Op de krik lijkt alles in orde: Wiel lijkt goed vast te zitten, en ook hoeft het lager niet te tikken, te knarsen.

Toen ik het lager vervangen had was het gebrom weg. (Zafira lager plus naaf-huis en ABS was 150 euro. Beetje prijzig maar wel makkelijker te vervangen dan een los Astra lager ;) )

Groeten rinus

ey

t is 100% geen voorwiel lager, gezien je t ook hoort bij sturen en stilstaan... ( lagergeluid is ook anders )

t lijkt wel uit de pomp van de stuurbekr te komen...

iig bedankt voor t meedenken

Marc

zow

t is iig de stuurpomp/bekrachtiging oid

aangezien net op de grote weg de stuurbekr. der mee kapte...

is deze afgezekerd oid? of is niet meer bekrachtigen kapot stuurhuis?

Marc

ja ik heb een idee.....net opgelost bij mijzelf

Ga eens op een brede rechte weg rijden, en maak een licht zigzaggende beweging. Als het alleen bij het naar rechts of bij het naar links gaan bromt dan is het een voor-lager.

Brommen bij naar links gaan --> Waarschijnlijk het rechts voor lager

Brommen bij naar rechts gaan --> Waarschijnlijk links voor lager

Lager is dan defect bij zijdelingse belasting. Op de krik lijkt alles in orde: Wiel lijkt goed vast te zitten, en ook hoeft het lager niet te tikken, te knarsen.

Toen ik het lager vervangen had was het gebrom weg. (Zafira lager plus naaf-huis en ABS was 150 euro. Beetje prijzig maar wel makkelijker te vervangen dan een los Astra lager ;) )

Groeten rinus

ey

t is 100% geen voorwiel lager, gezien je t ook hoort bij sturen en stilstaan... ( lagergeluid is ook anders )

t lijkt wel uit de pomp van de stuurbekr te komen...

iig bedankt voor t meedenken

Marc

zow

t is iig de stuurpomp/bekrachtiging oid

aangezien net op de grote weg de stuurbekr. der mee kapte...

is deze afgezekerd oid? of is niet meer bekrachtigen kapot stuurhuis?

Marc

Terug
Naar boven