• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra G Cabriolet 2002, afdekklep sluit niet helemaal

ton2

Lid
Hallo , sinds kort heb ik een Opel Astra G cabrio uit 2002 , nou sluit bij het open en sluiten van het dak de afdekklep niet helemaal , hij blijft ongeveer 5cm open staan .

Iemand enig ide hoe dit is te verhelpen , en hoe dit komt ? .

Ton2

Waarschijnlijk de eerste letter van de motorcode. Voor jou en mij heel logisch dat ie bij die motorcode hoort, maar voor een leek heeft een motor alleen een inhoud. En die begint toevallig na de Z

@Senatorman wrote:Lijkt mij normaal.

Het laatste stukje zelf dichttrekken en vergrendelen. Hiermee span je het doek.

Nou er is een tikfout ingeslopen , het is een Opel Astra z cabrio uit 2002 en heeft een volledig elektrisch dak . Wat eerst goed functioneerde en nu ineens de afdekklep niet meer helemaal sluit ongeacht of ik het dak open of sluit .

Ton2

@Opeltje17 wrote:Opel astra ''G'' moet het zijn.

Ja sorry je hebt gelijk , maar g of z het lost mijn probleem niet verder op . de afdekklep sluit niet meer volledig en dat is het probleem en het is geen 1800 maar een 2.2 liter en dat weet ik wel zeker ha ha .

Gr: Ton2

Beste forum leden , dank voor jullie sugesties betreffende mijn cabrio, maar we hebben het probleem gevonden er was een kabel losgeschoten en een veer moest weer bijgesteld worden .

Gr: Ton2

Terug
Naar boven