• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra G Coupe Blogje Nummer zoveel

Goeiedag mede Forumleden en lezers.

Na 2 maanden lezen, heb ik toch maar besloten ook een topic te maken over mijn astra.

Ik rij nu bijna 5 jaar in deze wagen (juli 2009) en de auto is tot voor kort altijd dealer/garage onderhouden.

op slijtage van remmen banden etc. is alleen de linkerstuurkogel een keer kapot gegaan.

al met al dus een goede bak :thumb

helaas blijft niks mooi.

en na die 5 jaar zijn er steeds meer krasjes van fietsende kinderen openslaande portieren etc. bij gekomen.

ook is schoonmoeders met der tas een keer achter me sierstrip blijven hangen met gevolg dat deze nu vooraan los geschoten is en krom staat.

ik had al een tip gehad dat ik deze los moest halen voor 7,50 nieuwe haakjes moet halen bij de opeldealer, rechtbuigen en weer monteren met een doorzichtige kit, zodat dit nooit meer gebeurt.

daarnaast is ruim een maand geleden een splinternieuwe band waar nog geen 1 mm profiel af was finaal afgescheurd op de snelweg, met gevolg dat me skirt in de wielkast van ze bevestigingspunt is geslagen, ik denk hier nog wel geluk mee te hebben omdat meerendeels van dan plastic ring er nog op zit.

voor de krasjes ga ik is experimenteren,

ik zie de laatste tijd op de reclame veel van die jml scratch remover.

vandaag mee laten nemen door me vriendin en die zag gelijk een mooie aanbieding, 2 micro towls 5 euro ipv. 10.

gelukkig nam ze die gelijk mee :thumb

helaas regent het vandaag, en morgen gaat de nieuwe distributie riem erop, ( 80.000 km geleden :shock: )

maar ik ben van plan om alles goed bij te gaan houden in dit topic.

ik ben kwa auto onderhoud nog een groentje, maar ik leer snel. dus alle tips tricks en hints zijn welkom :D

hier de verbogen sierstrip, pinnen klikken er niet meer in

ts8r8.jpg

36dqv.jpg

en hier de skirt die losgeslagen is door de band

12m7o.jpg

en dit is het goedje wat ik hopelijk vrijdag kan gaan uittesten

pcayq.jpg

hier nog ff 2 foto's voor het overzicht.

4tt8.jpg

90q9.jpg

Binnenkort als Corsaracer tijd heeft gaan we ff wat kleine dingen aan de wagen doen,

-Olie filter + olie vervangen

-Luchtfilter vervangen voor een sportinlegfilter + restrictie pijpjes verwijderen

-bougies

-Benzine filter (als het nodig is)

Afgelopen 2 jaar

-rondom nieuwe banden.

-nieuwe schijfremmen+blokken

-nieuw uitlaat systeem (volledig)

- linker stuurkogel vervangen

dat was het voorlopig, ik hoop dat het optische werk een beetje meezit.

maar ben vooral benieuwd hoe de auto gaat reageren op de nieuwe sportinlegfilter en de verwijdering van de restrictie pijpen.

nu hopen op goed weer zodat ik de krasjes kan weg werken :agent

zal foto's maken van voor en na.

groeten

R.

Terug
Naar boven