• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

astra g coupe cid scherm zwart/wit

ik heb een probleem met mijn cid scherm van een siemens ncdr 1100.

mijn orginele scherm was kapot heb met veel geluk een ander kunnen kopen voor 300.-

deze erin gedaan toen stond deze op display safe gaf de elke keer in kleur knipperent aan.

dus de auto aan een monteur meegegeven deze heeft hem geactiveert maar nu heb ik bij het main scherm en voor dat je de auto start (dus ook onder het rijden) dat mijn scherm alleen in zwart wit werkt .

als ik op mijn map druk dat die laat zien waar ik ben dan geeft hij deze wel in alle kleuren aan.

weet iemand wat dit probleem is zelfs de monteur ex opel weet het niet meer .

oja en het scherm zit er nu op de kop in omdat deze bij het activeren ook 180 graden verdraaide opeens.

:wtf

Is het niet zo dat een CID / GID uitgeleerd moet zijn in de "oude" auto en ook weer moet worden ingeleerd in de "nieuwe" auto ?

Heb dit ook gehad met een Command navi in een Mercedes, daar bleek de unit niet te zijn uitgeprogrameerd in de oude auto.

dan heb ik een groot probleem denk ik want het nieuwe scherm komt uit een sloop zafira die al vernietigd is maar het zou kunnen.

zal eens navragen bij de opel dealer

heren/dames

het is al gelukt heb hem bij opel kamp in almelo eraan gehad bleek dus dat er tijdens het activeren met nederlandse taal erop een fout in kwam en dat het scherm op safe kwam te staan .

monteur heeft mij dit laten zien en heeft toen gelijk alles aan gepast met die opel tech 2 kast probleem is opgelost en ik heb kleurtjes op mijn scherm.:D:D:D

Terug
Naar boven