• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra g dakplaat cleanen

Vorig jaar mijn auto opnieuw laten spuiten nadat ik een nieuw sunroof had laten plaatsen.

Toen bleek na een tijdje dat mijn sunroof weer lekte.

Na alle ellende besloten om een nieuwe dakplaat erin te leggen!

Vanmorgen begonnen met demontage samen met grey illusion.

P110402_112952.jpg

P110402_113007.jpg

Begonnen met het losboren van de oude dakplaat,dit is het resultaat na 1 uur werken.

P110402_131852.jpg

P110402_132017.jpg

P110402_132033.jpg

Daarna de nieuwe plaat gepast.

P110402_134604.jpg

P110402_134633.jpg

Dakplaat word bevestigd door middel van verlijming,scheelt een hoop tijd en we hoeven te lassen boven de auto.

P110402_193926.jpg

P110402_193944.jpg

Antenne gat hebben we dichtgelast voor dat de plaat werd gelijmt na de verlijming hebben we het geplamuurt op de auto.

P110402_221904.jpg

P110402_221921.jpg

P110402_221947.jpg

Morgen kunnen de griptangen eraf en kunnen we het dak in de grondverf zetten.

[rquote=1905822&tid=145692&author=DarkNL08]Verlies je zo geen stevigheid, door te lijmen??:o[/rquote]

nee,en geloof me nu maar,ik zit al 14 jaar in de schadeherstel,en we verlijmen achterschermen en dakplaten al meerdere jaren.

ik heb toevallig vorige maand nog een combo gemaakt waar ik vorig jaar over de hele lengte een achterscherm op de helft erin had gezet,nu een jaar later een flink schade achter er op waarbij het gelijmde scherm helemaal opgeduwd was,met meerdere heftige knikken,maar de lijm was nergens losgegaan.

dit is een link naar de 3m site van het product waarmee ik het lijm

klik hier

of voor een filmpje

[youtube]AXrGJ_D4CWg[/youtube]

[rquote=1905822&tid=145692&author=DarkNL08]Verlies je zo geen stevigheid, door te lijmen??:o[/rquote]

nee,en geloof me nu maar,ik zit al 14 jaar in de schadeherstel,en we verlijmen achterschermen en dakplaten al meerdere jaren.

ik heb toevallig vorige maand nog een combo gemaakt waar ik vorig jaar over de hele lengte een achterscherm op de helft erin had gezet,nu een jaar later een flink schade achter er op waarbij het gelijmde scherm helemaal opgeduwd was,met meerdere heftige knikken,maar de lijm was nergens losgegaan.

dit is een link naar de 3m site van het product waarmee ik het lijm

klik hier

of voor een filmpje

[youtube]AXrGJ_D4CWg[/youtube]

Tis idd een eng idee maar je hebt allemaal speciale composietlijmverbindingen en die zijn vaak sterker dan lassen. Het alu chassis van de Opel Speedster is bij elkaar gelijmd en bij veel moderne vliegtuigen zijn bijv de vleugels aan het toestel gelijmd. Ik moet wel zeggen dat ik het voor het eerst bij een 'normale' auto zo zie.

Tis idd een eng idee maar je hebt allemaal speciale composietlijmverbindingen en die zijn vaak sterker dan lassen. Het alu chassis van de Opel Speedster is bij elkaar gelijmd en bij veel moderne vliegtuigen zijn bijv de vleugels aan het toestel gelijmd. Ik moet wel zeggen dat ik het voor het eerst bij een 'normale' auto zo zie.

lijmen is naar mijn mening sterker omdat je nu meer opvlakte hebt om te verbinden. Audi tt mercedes bmw hebben dit ook maar dan ook met ponsnagels erin hybride verbinding heet dit. Maar goed werk weer :thumbup

lijmen is naar mijn mening sterker omdat je nu meer opvlakte hebt om te verbinden. Audi tt mercedes bmw hebben dit ook maar dan ook met ponsnagels erin hybride verbinding heet dit. Maar goed werk weer :thumbup

[rquote=1905892&tid=145692&author=opelpower89]bij astra f zitten ze toch ook gelijmd en bij de a vectra d8 ik??[/rquote]

origineel,zitten ze gepuntlast.

[rquote=1905892&tid=145692&author=opelpower89]bij astra f zitten ze toch ook gelijmd en bij de a vectra d8 ik??[/rquote]

origineel,zitten ze gepuntlast.

[rquote=1905898&tid=145692&author=kadett4x4]netjes, ik vind het zwarte dak er eigenlijk best gaaf uitzien.

groeten.[/rquote]

kijk,dat is nou mooi om te horen,want toevallig wordt het dak ook zwart gespoten,net als mijn opc.

nog even relaxen en dan ga ik de griptangen verwijderen,het dak schuuren,grondverf aanbrengen.en nog wat aan mijn dettje doen.

Ps:volgens mij ligt Rickert nog lekker in zijn bed want ik zit hier te posten en meneer te meuren:D

als hij maar optijd is des te eerder kan ik aan mijn dettje verder:D

vanavond weer:kewlpics

[rquote=1905898&tid=145692&author=kadett4x4]netjes, ik vind het zwarte dak er eigenlijk best gaaf uitzien.

groeten.[/rquote]

kijk,dat is nou mooi om te horen,want toevallig wordt het dak ook zwart gespoten,net als mijn opc.

nog even relaxen en dan ga ik de griptangen verwijderen,het dak schuuren,grondverf aanbrengen.en nog wat aan mijn dettje doen.

Ps:volgens mij ligt Rickert nog lekker in zijn bed want ik zit hier te posten en meneer te meuren:D

als hij maar optijd is des te eerder kan ik aan mijn dettje verder:D

vanavond weer:kewlpics

Terug
Naar boven