• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra G GPS dakantenne

Astra_R

Post weinig
Goedendag,

Voor mijn verjaardag de lang gehoopte antennevoet met geïntegreerde GPS antenne gekregen t.b.v. de NCDR 1100 ombouw.
Toch had ik nog een aantal vragen.

Volgens mijn vriendin waren er een aantal mogelijkheden voor wat betreft het aantal draden. Ik heb aangegeven dat ik er minstens 2 nodig had (radio signaal en GPS signaal). Telematica is leuk maar heb ik niet nodig. Nu hoor ik dat er nog meer mogelijkheden, dan maximaal 3, waren. Wat zijn die zoal?

Onderstaande exemplaar heb ik gekregen. Heeft iemand enig idee welk model/ mogelijkheden dit betreffen?
Vraag 2: Waar versier ik een nieuw rubber voor deze zeldzamere antenne?
Vraag 3: Op het oog lijkt de antennespriet platter te liggen dan de vorige versie. Is dat normaal/ gaat hij tegen de ruit van mijn kofferklep aankomen of kan ik het beste "gewoon ff proberen".
Vraag 4: De spriet op dit exemplaar is korter dan mijn huidige, origineel via de dealer bestelde, spriet. Is dit normaal i.v.m. misschien een betere ontvangst van dit exemplaar?
En voor de de belangrijkste: Welke auto's zijn geschikt om een signaalkabel uit te plukken(lengte en aansluiting) en waar moet ik op letten qua accessoires voor ik begin te slopen?

Hieronder nog ff wat foto's ter ondersteuning van de beeldvorming:

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

Terug
Naar boven