• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra G isoleren

Beste leden,

Allereerst bedankt voor dit fijne forum. Dankzij jullie ben ik erachter gekomen dat mijn Astra cruise control voorbereid is, een functie die ik heel graag wou hebben.

De komende maanden, maar vooral als het +16 graden wordt, wil ik mijn auto gaan isoleren. Dat moet zorgen voor minder geluid in de cabine. Aangezien het om een auto uit '99 gaat wil ik er niet veel geld aan uitgeven. Vandaar dit topic. Ik ben het volgende van plan en ben benieuwd naar je mening.

Als eerste wil ik de ruimte achter/in het dashboard isoleren. Dan komt er minder geluid van de motorruimte en het is in de "winter" te doen. Daar voor ben ik van plan Silent Coat Noise Isolator 10 te gebruiken. Ontdreuning lijkt mij daar niet nodig.

De motorkap wil ik met Vibraflex Normal volplakken. Ik twijfel nog tussen deze en Vibraflex Extreme.

Voor de ruimte tussen de stoelen totaan het dashboard heb ik voor Tecnocell gekozen. Het geluid wat onder de auto vandaan komt wordt daarmee tegengehouden.

Voordat ik aan het ontdreunen van de voordeuren en de achterklep begin wil ik kijken hoeveel effect de andere maatregelen hebben. Ik wil de auto over een jaar in Zweden gaan gebruiken. Daar zal de isolatie hopelijk zorgen voor een warmere auto.

Terug
Naar boven