• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra G, Lambdasonde defect?

Dag mede opel rijders

Enige tijd terug heb ik een klap door de motor gehad, waardoor hij extreem beroerd liep,

Momenteel loopt hij redelijk goed, netjes op 4 cilinders ook geen onregelmatigheden meer.

om een lang verhaal kort te houde, na de klap, witte rook uit de uitlaat, grijs onder de motorkap, onregelmatig lopen en niet van zn plek af willen, sterke benzine lucht in de olie ontdekt, 1 lekke injector, vervangen.. 2 dagen later weer een klap door de motor. dit keer geen lekke injector maar garage vind geen probleem, toch loopt hij opeens weer op 4 cilinders, en wederom nog steeds benzine in de olie, intussen 3x olie ververst.. blijft vol lopen met benzine...

Uitlezen wijst uit: Circuit Injector ...

De garage zegt: de lamdasonde is traag, waardoor de brandstof te rijk is ... en als je er te lang mee door rijd, verbrand de katalysator...

Goed... maar eigenlijk is mijn vraag

Nu is die klap door de motor heb gehad waardoor het motor lampje ging branden.. die volgens mij creatief "weg gewerkt" is..

Kan een trage/defecte lambdasonde er voor zorgen dat er benzine in de olie terecht komen? zo ja.. zou het nog de moeite waard zijn na de schade aan de motor om hem te vervangen, frisse olie + filter er op en er mee door rijden?

Huidige staat: olie zit nog steeds vol met benzine.. loopt stationair goed, bij overschakeling naar lpg 2 tellen super lage toeren tot bijna afslaan, 1maal op gas, loopt hi jstationair netjes op 1000 toeren, bij rijden houd hij zo nu en dan in, en heb ik het idee alsof hij tanden overslaat..

Hoop dat jullie mij kunnen vertellen wat betreft de lambdasonde, en of jullie zo iets hebben van verkopen/inruilen/sloop.

Het lijkt mij zelf dat op een rare manier toch 1 of meerdere injectoren niet in orde zijn, of niet goed afsluiten en daardoor toch iets lekken langs de zuigerveren op.. of een defect in de brandstofpomp waardoor de carter vol loopt

Terug
Naar boven