• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra G met wat foutcodes

Chris426

Post weinig
Hallo,

ben gisteren een Astra G gaan ophalen als donorwagen.

Bedoeling is hem te verkopen in onderdelen wegens carrosserieschade, hoge kmstand en nog wat zaken.

De wagen heeft ook wat foutcodes, en omdat ik graag weet waar ik voor sta, zou ik jullie hulp willen inroepen om even mee te denken wat deze zouden kunnen betekenen.

Hier gaan we:

- C0040: onderbreking van sensor rechter voorwiel (lampje TC en AB branden; zal waarschijnlijk hieraan liggen? Sensor stuk?)

- 164 onjuist signaal koelvloeistof-temperatuur (wagen heeft bc, kan hem goed uitlezen en wijzertje geeft denk ik ook juist aan: wat kan dit zijn?)

- 47 Motorvoeding centrale portiervergrendeling: spanning laag (centr vergrendeling doet het niet, niet op afstand en ook niet met sleutel in slot en draaien)

- 69 : onbekende foutcode (??)

- 87 : onbekende foutcode (??)

- nog wat foutcodes ivm radio, maar zit een andere in dus ligt waarschijnlijk daaraan.

Iemand die hier raad mee weet?

Hieronder even wat plaatjes:

20150330_102922_zpsycadj3nv.jpg

20150330_102902_zpsgpfjprlc.jpg

20150330_103055_zpsp8eqxott.jpg

20150330_102843_zpsykhcguiu.jpg

Alvast bedankt voor 't meedenken!

Terug
Naar boven