• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra G met Z1.6SE motor valt uit,motor krijgt geen benzine

blitznl30

Post weinig
Hallo,

ik heb pas een Opel Astra uit 2003 gekocht en er nu een 2000km mee gereden zonder problemen, maar nu heb ik al een keer of 4 gehad dat de auto me laat staan.

Er komt dan geen benzine bij de motor

brandstofpomp is al vervangen door een nieuwe en heb ook al een ander relais er in gezet.

maar het probleem blijft.

Wie weet waar dit aan kan liggen??

krijgt je brandstof pomp wel spanning?? of een goede massa?? ( hierdoor hoeft de pomp niet kapot te zijn)

komt er wel druk op je leidingen te staan?? zo ja dan verder kijken bij je injectoren

brandstofpomp krijgt niet genoeg spanning/massa. de pomp die ik er uit heb vervangen was ook niet kapot, pomp word niet aangestuurd.

maar ik heb net even op internet gekeken en zag dat het ook aan de ECU kon liggen?????

ecu problemen komt vaak naar voren met een gasklep positie foutmelding.. maar ik sta tegenwoordig nergens meer van te kijken met de electronica in de autos.

maar dan zul je dus opzoek moeten naar waar de spanning onderbroken wordt... je kan kijken of je een draad tussen de pomp en chassis kan hangen om een massa te maken.. anders moet je opzoek naar de voeding.. dat is vaak ergens tussen accu- contactslot schakelaar-brandstofrelais- brandstofpomp

ik krijg geen motorstoring(lampje in dashboard brand niet), maar zal morgen eens uitlezen of er misschien aanwezig zijn

Ja, ik zien voor meer autos dat motostoringlampje is knippert bij verkopers.

Denk dat ecu foute is, typisch voor z16se, P0340 brandstofpomp relay circuit.

als de ecu vervangen moet worden moet ik natuurlijk naar de opel dealer gaan, en dat zal wel een vermogen gaan kosten dan?

nee voor je ecu kun je naar liviu2004 gaan is veel goedkoper en heeft hier al een reputatie op gebouwd waar menig garage U tegen kan zeggen

en is goedkoper

net even gekeken of er foutcodes in stonden, er waren er een paar in maar zal wel komen omdat er van alles geprobeerd is om de auto aan de gang te krijgen.

deze codes stonden er in:p0230,p1230,p1530,p0220,p1550,p0105.

heb de codes nu gewist en zal eens kijken als ik weer wat kilometers heb gemaakt of er dan weer wat tevoorschijn komt

P0105 Manifold Absolute Pressure (MAP) Sensor

P0220 Throttle Position Sensor 2

P0230 Fuel Pump Relay Contact Problem - The voltage condition measured by the control unit at the output driver to the injectors does not correspond to the nominal value

P1230 Main Relay Stuck Open

P1530 A/C Clutch Relay Voltage High (Air Conditioning)

P1550 Limp Home - Electronic Throttle Control Limited Performance

P1550 Limp Home - Electronic Throttle Control Power Management

P1550 Limp Home - Electronic Throttle Control Forced Idle

P1550 Limp Home - Electronic Throttle Control Forced Engine Shutdown

Denk dat je ECU niet helemaal lekker is als al deze codes op present / aanwezig staan.

denk dat de foutcodes ook te maken hebben dat er van alles geprobeerd is om hem weer te starten.

ik rij er komende dagen nog wat kilometers mee(als hij het blijft doen) en dan zal ik hem nog eens uitlezen of er codes tevoorschijn komen

Terug
Naar boven