• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra G OPC schokdemper korter dan standaard?

Dolby

Woont hier bijna
De astra G OPC versie zijn standaard stugger en lager dan normale astra's. Maar zit dit nu alleen in de opc schokdempers?

Want ben er al achter gekomen dat OPC veren de code JP hebben wat dus ook de standaard veren zijn van standaard astra's. Dan zou na mijn mening de schokdemper dus korter moeten zijn.

Kan iemand mij dit bevestigen.

Heb namelijk een OPC2 verlagingset maar wil weten of dan ook mijn astra 2cm gaat zakken.

Groetjes,

Jos

OPC = code JV

Jouw veren zijn waarschijnlijk al een keer vervangen.

OPC 1 heeft wel degelijk andere veren dan een doorsnee 1600.

OPC = code JV

Jouw veren zijn waarschijnlijk al een keer vervangen.

OPC 1 heeft wel degelijk andere veren dan een doorsnee 1600.

Bedankt voor je antwoord. Maar de Opel dealer zegt dat bij de OPC veren code JP staat?

Van code JV hebben ze niks gezegd alleen JP is standaard en je hebt JY dat is vering van sport 2 die 2cm korter is dan standaard.

Bedankt voor je antwoord. Maar de Opel dealer zegt dat bij de OPC veren code JP staat?

Van code JV hebben ze niks gezegd alleen JP is standaard en je hebt JY dat is vering van sport 2 die 2cm korter is dan standaard.

Heel erg bedankt voor je antwoord. Dan ga ik toch 4x JY overnemen dan heb ik mijn OPC2 set kompleet.

Nogmaals bedankt voor je snelle antwoord.

Dan zal mijn astra toch wel 2cm zakken hoop ik.

Heel erg bedankt voor je antwoord. Dan ga ik toch 4x JY overnemen dan heb ik mijn OPC2 set kompleet.

Nogmaals bedankt voor je snelle antwoord.

Dan zal mijn astra toch wel 2cm zakken hoop ik.

Dat wist ik niet. Ik heb ooit een sport gehad en dacht dat die vanuit fabriek 2cm lager lag dan standaard astra zoals club.

Heb altijd gedacht dat OPC nog iets lager lag. ivm nog sportiever gevoel en natuurlijk meer vermogen.

Ik ben nu dus van plan om de OPC schokdempers te gebruiken met daarbij 4x sport JY veren en dan zou ik 2 a 3CM moeten zaken. Ten minste dat hoop ik dan worden mijn wielkasten namelijk beter gevuld.

Dat wist ik niet. Ik heb ooit een sport gehad en dacht dat die vanuit fabriek 2cm lager lag dan standaard astra zoals club.

Heb altijd gedacht dat OPC nog iets lager lag. ivm nog sportiever gevoel en natuurlijk meer vermogen.

Ik ben nu dus van plan om de OPC schokdempers te gebruiken met daarbij 4x sport JY veren en dan zou ik 2 a 3CM moeten zaken. Ten minste dat hoop ik dan worden mijn wielkasten namelijk beter gevuld.

Helaas een schroefset kan ik niet betalen. En het moet niet te stug worden het blijft maar een dieseltje. :o

En het is een daily gezins auto.

Helaas een schroefset kan ik niet betalen. En het moet niet te stug worden het blijft maar een dieseltje. :o

En het is een daily gezins auto.

Terug
Naar boven