• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra G Sports Edition aanschaffen

tamiya

Post weleens wat
Ik rij inmiddels alweer bijna, naar volle tevredenheid, 4 jaar rond in mijn Corsa B, maar wil toch graag iets anders. Ik rij 15 a 17.000 km per jaar, voornamelijk snelweg, en zou graag een comfortabelere auto willen aanschaffen. Mijn oog is gevallen op een Astra G Sports Edition(veel opties met goede stoelen) met of een 1.6 16v(z16xe) of een 1.8 16v(z18xe). Alleen ik heb toch nog een paar vragen:

- Wat is het gemiddelde benzine verbruik van beide motoren?

- Ik lees veel verhalen over olieverbruik, in hoeverre is dit waar?

- Hoeveel toeren maken beide motoren met een handbak op de snelweg bij 120 km/uur?

- Zijn de latere Astra G's minder roestgevoelig?

Alvast bedankt ;)

Terug
Naar boven