Hallo allemaal,
Vorig jaar mei hebben wij een Astra G Station gekocht.
In het begin ging alles goed en reed de auto als een zonnetje.
Na een paar maanden begon de auto het moeilijk te krijgen en viel telkens uit, hij ving het niet meer op.
Na de distributieriem vervangen te hebben werd het helemaal erg en viel hij in een ritje van 7 km. 7× uit.
Na wat zoeken op internet ben ik erachter gekomen dat het gasklephuis wel eens vies kon zijn.
Dit helemaal schoongemaakt en inderdaad hij vangt hem nu netjes op bij 1500 toeren.
Nu moest de auto voor de APK en kwam er niet doorheen omdat de achterremmen vervangen moesten worden en de
stelmotor van de koplamp niet goed zat.
Dit gemaakt, de auto teruggebracht voor de herkeuring.
Weer afgekeurd maar nu omdat de CO waarde te hoog ligt.
De waardes heeft de garage niet meegegeven dus ik heb hem hier opnieuw laten meten en het bleek inderdaad te hoog te zijn. Maar liefst 0,68% was het.
De eerste keer dat hij gekeurd werd is het niet opgevallen.
Toen hij voor de 2e keer gemeten werd was het eerst ook goed.
Maar toen begon de auto toch te hobbelen. (Wat ie overigens de eerste keuring ook al deed en nog steeds doet.)
Op 3000 toeren loopt ie wel netjes 0,1%
En de lambda waarde was ook goed.
Het gasklephuis is schoon.
Met remmenreiniger alles nagelopen en hij reageerd niet.
De distributie staat op tijd.
Iemand????
Vorig jaar mei hebben wij een Astra G Station gekocht.
In het begin ging alles goed en reed de auto als een zonnetje.
Na een paar maanden begon de auto het moeilijk te krijgen en viel telkens uit, hij ving het niet meer op.
Na de distributieriem vervangen te hebben werd het helemaal erg en viel hij in een ritje van 7 km. 7× uit.
Na wat zoeken op internet ben ik erachter gekomen dat het gasklephuis wel eens vies kon zijn.
Dit helemaal schoongemaakt en inderdaad hij vangt hem nu netjes op bij 1500 toeren.
Nu moest de auto voor de APK en kwam er niet doorheen omdat de achterremmen vervangen moesten worden en de
stelmotor van de koplamp niet goed zat.
Dit gemaakt, de auto teruggebracht voor de herkeuring.
Weer afgekeurd maar nu omdat de CO waarde te hoog ligt.
De waardes heeft de garage niet meegegeven dus ik heb hem hier opnieuw laten meten en het bleek inderdaad te hoog te zijn. Maar liefst 0,68% was het.
De eerste keer dat hij gekeurd werd is het niet opgevallen.
Toen hij voor de 2e keer gemeten werd was het eerst ook goed.
Maar toen begon de auto toch te hobbelen. (Wat ie overigens de eerste keuring ook al deed en nog steeds doet.)
Op 3000 toeren loopt ie wel netjes 0,1%
En de lambda waarde was ook goed.
Het gasklephuis is schoon.
Met remmenreiniger alles nagelopen en hij reageerd niet.
De distributie staat op tijd.
Iemand????