• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

[Astra G] Vraagjes mbt. verlagingsveren

HarrieAstra

Post weinig
Afgelopen week reed ik met mijn Astra G Sport Edition II, 1.6 16v uit 2004 weg en hoorde ik in een bocht een metaal geluid. Ik keek direct in de spiegel en zag iets op de grond liggen. Terug gereden en gekeken wat het was. Tot mijn grote schrik trof ik dit aan:

Foto-KXFUIU74.jpg

Er is dus een deel van mijn (spiraal) veer, linksachter plotseling afgebroken.

Nu is dit een mooie kans om kennis te maken met verlagingsveren. Ik heb hierbij de Eibach Pro-Kit op het oog, welke 30-30 cm verlaagd.

Ik wil namelijk nog wel comfort behouden en ik zit ook met mijn winterwielen te kijken, die de wielkasten wat meer opvullen als de zomerwielen. Zie verschillende setups hieronder.

Wintermodus:

Foto-Z6KEUXWP.jpg

Zomermodus 1:

Foto-MKFWNBRD.jpg

Zomermodus 2:

Foto-KCCQN3BO.jpg

Ik heb zelf al wat informatie ingewonnen omtrent de Eibach verlagingsveren.

Nu ik toch nieuwe veren nodig heb, wil ik ietwat lager gaan. Ik zou 1 cm extra lager willen gaan als de 2 cm die de G SEII standaard dus al is verlaagd.

Ik had daarom ook gedacht dat ik de Eibach Pro-Kit verlagingsveren nodig had, welke 30-30 cm verlagen.

Echter, na een bezoek aan de plaatselijke automaterialen zaak, bleek dit niet zo het geval te zijn. De verkoper gaf aan dat Eibach uitgaat van de standaard waarde van de auto, en daarop hun verlagingsveren baseren.

Dus dat zou betekenen dat als ik de Eibach Pro-Kit verlagingsveren aanschaf, de G (standaard 2 cm verlaagd) met de Eibach Pro-Kit (3 cm extra verlaging) in totaal 5 cm laag komt te liggen.

Dit is niet mijn bedoeling. Zo laag kan ik ook niet gaan ivm. mijn winterbanden, welke anders tegen de wielkasten aanlopen.

Maar nu heb ik ook al weer dingen gelezen/gehoord dat de Pro-Kit dus uit gaat van de originele waarde van de auto, en daarop afstemd hoeveel de Eibach veren nog verlagen, zodat je op een totaal van 30-30 uitkomt. Dit klinkt mij wel logisch in de oren, maar of dit ook zo in de werkelijkheid is....?

Waar ik nu dus mee bezig ben is om dit helder te krijgen. Zodra dit 100% helder is, worden de veren direct besteld en wordt er een afspraak bij de garage gemaakt.

Als iemand de ervaring of de kennis heeft van bovenstaand verhaal, zou het fijn zijn om die onduidelijkheid weg te nemen! Ook zodra ik meer informatie heb ingewonnen zal ik dit melden.

Mijn dank is groot!! :thumbup

Terug
Naar boven