• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra G welke 17inch velgen met ET waarde ?

bladluis

Post weleens wat
hoi

ik heb dezent a velgen 17inch met ET waarde 49 dacht ik en 7j ??

Aangezien ik toch nieuwe banden er op moet leggen wou ik eens kijken voor andere velgen

deze lopen niet mooi gelijk met me wielkast deze vallen iets naar binnen.

Welke et waarde en j is het mooiste onder een astra

Opel Astra G 2003

dus je weet niet hoe breed je huidige velgen zijn en de et waarde.

dit soort zaken staat meestal aan achterkant van je spaken dus tijd om er een wiel af te pakken.

en daarna opzoek te gaan naar een cm en een houten latje

ik heb zelf et 49 17inch velg 7j

ik vind deze velg tever naar binnen vallen

Nu wil ik andere velgen gaan kopen maar wat is dan een mooie et waarde?

Ik wil nie dat ze aangaan lopen

kan iemand mij vertellen wat een mooie et waarde is zodat de velgen nie tever naar binnen en naar buiten vallen.

ik rijd een opel astra g uit 2003

opel astra g 2003

Waarom andere velgen kopen? Je had toch een andere topic over spoorverbreders? Haal gewoon 1cm spoorverbreders, dat staat al een stuk netter.

Wil je toch velgen pak dan et35. Alleen zullen je wielen aan de voorkant waarschijnlijk iets uitsteken(afgankelijk van de velgbreedte/bandenmaat e.d.

Ik raad je toch gewoon aan om een setje spoorverbreders te halen. Met et49 zul je met 1cm spoorverbreders komen op et39.

Ik zelf zit op et25. Velg is 7,5j et40, band 2154017 met 1.5cm spoorverbreders.

Mij banden maat is 215/40/17

Ik had me velgen toen gekocht met et waarde 49

Dus jij raad me aan op setje spoor verbreders tekopen van 10mm?

dan komen ze op et 39 zeg je??

Lopen ze dan wel mooi aan ik wil dat ze iets naar buiten komen dat het netter staat

nie tever dat ik als nog gedonder krijg.

opel astra g 2003

Met 1cm spoorverbreders gaan het never nooit aanlopen met jou bandenmaat. Ik heb 1,5cm verbreeders met et40/7,5j 2154017

Jij komt dan op et39 waar ik voorheen et40 zat. Als je whatsapp hebt, stuur dan je nummer in een prive bericht, dan kan ik je een before en after foto sturen.

Gr.

Als ik dan voor de 1cm spoorverbreders zou gaan.

ik heb horen zeggen dat het niet goed voor je wiellagers is.

dus 1cm spoorverbreders is een mooie maat dan

opel astra g 2003

is goed daar ga ik eens opkijken bedankt !!

Moet ik dan voor en achter spoor verbreders pakken of alleen voor achter?

opel astra g 2003

Jij gaf aan achterkant is tever binnen de wielkast. Voorop kun je ook doen, maar net wat je wilt.

Meet wel even goed op wat je max kan verbreden, maar 10mm achter moet zeker geen probleem zijn.

Is een goed merk wat ze verkopen btw. Eibach spacers

Succes

Ik heb jaren met 7.5j x 17 ET35 op mn G gereden.

Nooit geen problemen gehad betreffende aanlopen of lagers.

Volgens mij kan een G prima met 8.5j ET35 rijden.

Spacers zijn niet zo'n probleem als het maar goede zijn. Ik denk dat mijn auto nu al zo'n 50.000km voorzien is van spacers en echt geen wiellager problemen (ik zeg niet dat het ideaal is!). Als ik het goed heb voor 15mm spacers en achter 25mm spacers met voorheen ET30 8.5J 18" en sinds kort ET35. Er zaten dus in principe achter 18x8.5 ET5 en voor 18x8.5 ET15 wielen op. De auto heeft wel een DTM verbredings kit.

voorkant staat naar mij doen wel redelijk met de cas gelijk.

Dus 10mm is mooi dan. zonder evenutele aanlopingen

en 20mm komt dan tever naar buiten denk ik ?

opel astra g 2003

houdt even een latje langs je wielkuip en meet het verschil tussen de velg en wat je wilt bereiken. en je hebt je antwoord!

Daar is het forum voor. Lees gewoon alle informatie op die website. Meet op wat je maximaal kunt. Ik zelf denk dat je met 1cm of 1,5cm tevreden zult zijn(achterkant)

Terug
Naar boven