• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra G x16xel lpg stotteren bij constante snelheid.

Gastra3

Post weinig
Goedenavond.

Ik zit met het volgende probleem:

Sinds vandaag last van een stotterende auto bij constante snelheid.

Met stationair draaien en optrekken geen last.

Nou rij ik op lpg, en als de motor echt koud is, duurt het een paar honderd meter voor hij op lpg spring.

Vanavond gewerkt, en met een warme en koude motor springt ie dus niet meer over op gas.

Je hoort normaal een klik onder het dashboard, en vervolgends op de gastank. Lampje op het lpg knopje knippert dan en na

de klik op de tank brand ie zacht. Het lampje doet nu dus hetzelfde alleen zonder de klik op de tank.

Ik start nu met het knopje op benzine en zet hem na het starten direct op lpg. No problem, dat werkt wel.

Nou lees ik veel over het reinigen van gasklephuis en egr, maar ik vraag me af of dit voor lpg ook geld en

of er eventueel een verband is tussen beide problemen.

Het enige probleem hievoor was na een snelwegrit weer in de stad. Dan stottert hij met optrekken. Is ook na aantal kilometer dan weer over.

Wie herkent dit of heeft een oplossing?

Gr.

Pieter

Terug
Naar boven