• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

ASTRA G X20XEV

ik heb een opel astra 2.0 X20XEV

af en toe gaat het motormangement lampje branden,

deze heb ik uit laten lezen via dit forum bij iemand in valkenswaard,

daar kwam uit dat de drukklepsensor van 1 en 4 soms niets registreerde,

ik heb de bekabeling nagekeken en vervangen waar nodig omdat het weerstandsgevoelige kabels waren.

nu heb ik dus het volgende nog steeds (dit was van het begin al het geval, dus heeft niet met de reparaties van de kabeltjes te maken):

MML gaat soms branden, de auto hapert dan erg,

en als gevolg daarna heb ik vaak bijna geen vermogen meer, kom ik gewoon niet meer boven de 80KM/H uit.

tenzij ik de motor even 10 sec. helemaal uit zet, de motor weer start dan loopt hij weer normaal (voor zolang het iedere keer duurt)

als ik de draaiende en herrie makende motor ga bekjiken onder de motorkap schudt deze enorm...

wie weet wat er mis is eventueel ?

bedankt voor alle tips alvast!

zou het je krukassensor

kunnen zijn

maar zo als ik hier

lees ook de nokkeassensor

willem v6 vraag het eens

aan hem

zou het je krukassensor

kunnen zijn

maar zo als ik hier

lees ook de nokkeassensor

willem v6 vraag het eens

aan hem

op welke website kan ik deze het beste bestellen ?

via diverse websites bestel ik altijd alles, maar deze sensors kan ik nergens vinden... ?

bedankt.

op welke website kan ik deze het beste bestellen ?

via diverse websites bestel ik altijd alles, maar deze sensors kan ik nergens vinden... ?

bedankt.

Als je geen vermogen meer hebt komt die dan nog wel boven de 4500 toeren. Zoniet, dan is je nokkenassensor defect.

Kom je daar wel boven dan is je egr klep het probleem en kun je deze het beste afdoppen met een blinde pakking.

Als je geen vermogen meer hebt komt die dan nog wel boven de 4500 toeren. Zoniet, dan is je nokkenassensor defect.

Kom je daar wel boven dan is je egr klep het probleem en kun je deze het beste afdoppen met een blinde pakking.

hoi haasje17,

hij komt wel boven de 4500 toeren als ik de koppeling indruk, maar niet tijdens het rijden hoor, kom amper vooruit haha.

de egr klep is al is eerder afgedopt, althans, ik heb geen egr klep meer :)

hoi haasje17,

hij komt wel boven de 4500 toeren als ik de koppeling indruk, maar niet tijdens het rijden hoor, kom amper vooruit haha.

de egr klep is al is eerder afgedopt, althans, ik heb geen egr klep meer :)

ja vanalles, maar een Drukklep van 1 en 4?????/ Vertelt mij nu iets geheel nieuws, nog nooit gezien op een X20XEV.

Diegene mag zijn uitleesapparatuur wel eens uitlezen..

Willem

ja vanalles, maar een Drukklep van 1 en 4?????/ Vertelt mij nu iets geheel nieuws, nog nooit gezien op een X20XEV.

Diegene mag zijn uitleesapparatuur wel eens uitlezen..

Willem

hoi,

ja zoiets, weet het ook niet meer precies wat de exacte naam was.

maar het waren een soort van druksensors die de druk in de cilinders doorgeven aan de computer....

hoi,

ja zoiets, weet het ook niet meer precies wat de exacte naam was.

maar het waren een soort van druksensors die de druk in de cilinders doorgeven aan de computer....

Er is niks wat de druk doorgeeft in de Cilinders, dat is het vreemde aan het verhaal..

Deze motor is qua sturing nog (Relatief!!) eenvoudig, en heeft dit soort technieken niet..

Codes die kan je beter neer zetten hier..

daar kunnen we wat mee.

Willem

Er is niks wat de druk doorgeeft in de Cilinders, dat is het vreemde aan het verhaal..

Deze motor is qua sturing nog (Relatief!!) eenvoudig, en heeft dit soort technieken niet..

Codes die kan je beter neer zetten hier..

daar kunnen we wat mee.

Willem

Terug
Naar boven