• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra G Y17DT komt niet op temperatuur

Hey mede forumleden. heb een echt eigenaardig probleem. gisteren heb ik mijn auto een groot onderhoudsbeurt gegeven, denk aan olie, filters etc. Nu had ik al de thermostaat vervangen een goede 8 maand geleden, maar toch kwam hij niet op temperatuur (bleef hangen rond de 83/84*). Tevens zat er ook een klein lekje aan de thermostaathuis en na nader onderzoek, ook aan een klein buisje onder de thermostaathuis. Gisteren heb ik dan nogmaals een nieuwe thermostaat met (colorstat by vernet,opent bij 88*) geinstalleerd plus ook een temperatuursensor van FAE. Buisje is ook vervangen, nu nergens meer een lek. Maar nu komt hij zelfs niet meer boven de 70* uit, zelfs na een lange (test)rit van 40km. de thermostaat zit er zeker 100% goed in, drukt dus tegen de thermostaathuis. dit is tevens dubbel gechecked door mijn oom die mechanicien is. Koelvloeistof is nogmaals ook vervangen gisteren. Heb nu echt geen ideeën meer :?: . Hoop dat iemand mij nog kan helpen :hmmz

Edit; hierbij een livedata log van op-com ; klik. dit was 8 maanden geleden. in de log komt hij zelfs op 90*, maar de wijzer gaf altijd 84graden aan.

Terug
Naar boven