• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra G (Z16XE) start niet met warme motor

dennisnmgn88

Post weinig
Ola,

Sinds eergisteren ben ik er achter dat mijn auto niet altijd wilt starten. In eerste instantie viel hij net voor een rotonde uit en was met geen mogelijkheid meer aan te krijgen, terwijl de startmotor netjes z'n werk deed. Gelukkig een vriend in de buurt en wat rondkijken onder de kap konden wij geen rare dingen vinden. Dus (wij als 2 leken) konden dan ook niet anders dan concluderen dat er wellicht iets met de tank/benzine niet lekker zat. Nog 55km op de boardcomputer en de naald in het begin van het rood maja veel meer andere dingen kregen we niet bedacht. Na het tankstation en vullen die handel!
Yes whoehoe! Hij doet het weer, snel nog even langs de super en dan eindelijk snel naar huis. Jammer... Terug van de boodschappen wilde de auto bij de supermarkt weer niet starten (startmotor draait wederom netjes rond).

Na nog testen kan ik dus wel concluderen dat de motor enkel start zodra de motor koud (tot een bepaalde temperatuur) is. Na wat zoekwerk kom ik dan uit op de 'krukas positie sensor' welke volgens mij vrij eenvoudig zelf te vervangen is.
Echter zoek ik wat zekerheid voor ik ga bestellen....

Mijn Op-com draait helaas niet onder Windows 10 door missende drivers. Is er ergens een plek waar ik de juiste software kan vinden, of moet ik wat chinese sites gaan afspeuren en hopen op het beste?

Of is voor de experts hier bovenstaand voldoende informatie om te kunnen concluderen wat het probleem zou kunnen zijn?

Terug
Naar boven