Hallo allemaal,
Ik ben sinds kort de trotse bezitter van een Astra-G sedan uit 2001.
De auto heeft weinig km's gereden (74.000) en komt van de eerste eigenaar.
De motor in deze auto is de Z2.2SE (benzine). Fantastisch, wat een power!
Ik heb weinig of geen verstand van auto's en las nogal wat berichten over een 'foutje' met olietoevoer naar de distributieketting wat kan zorgen voor een dure reparatie.
Met wat speurwerk ben ik er achter gekomen dat motoren met een motornummer groter dan 11065400 dit probleem niet meer hebben en ben dus ik op zoek gegaan naar dit nummer bij mijn auto. (Volgens berichten staat het op de zijkant van het aluminium gedeelte waar je
oliefilterdop geschroefd zit en kan je het vanaf de voorkant van de auto zien.)
Er staan echter 2 nummers op dit gedeelte en ik vraag me af of iemand me gerust kan stellen dat mijn motor dit distributieketting probleem niet heeft.
Hoop dat iemand mijn bezorgdheid kan wegenemen,.. Bij voorbaat alvast hartelijk dank!
Vriendelijke groet,
Robert
Ik ben sinds kort de trotse bezitter van een Astra-G sedan uit 2001.
De auto heeft weinig km's gereden (74.000) en komt van de eerste eigenaar.
De motor in deze auto is de Z2.2SE (benzine). Fantastisch, wat een power!
Ik heb weinig of geen verstand van auto's en las nogal wat berichten over een 'foutje' met olietoevoer naar de distributieketting wat kan zorgen voor een dure reparatie.
Met wat speurwerk ben ik er achter gekomen dat motoren met een motornummer groter dan 11065400 dit probleem niet meer hebben en ben dus ik op zoek gegaan naar dit nummer bij mijn auto. (Volgens berichten staat het op de zijkant van het aluminium gedeelte waar je
oliefilterdop geschroefd zit en kan je het vanaf de voorkant van de auto zien.)
Er staan echter 2 nummers op dit gedeelte en ik vraag me af of iemand me gerust kan stellen dat mijn motor dit distributieketting probleem niet heeft.
Hoop dat iemand mijn bezorgdheid kan wegenemen,.. Bij voorbaat alvast hartelijk dank!
Vriendelijke groet,
Robert