• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

astra gsi assen zelfde als kadett gsi

@opelpower89 wrote:zijn hetzelfde....

ik ben het hier niet mee eens

de stokken zijn ca 2 cm per kan langer.

1 ding weet ik zeker als je kadett stokken onder en astra gebruikt gaan de kineten stuk.

theun

Ja, daar WAS ik ook van overtuigd, heb in elk geval met een Kadett 1.4i de (dunne) assen van een Astra F er wel eens onder gelegd en jaren lang zonder problemen mee gereden. Maar goed, dat was dus met een F10 bak. Maar ik heb ze toen ook naast mekaar vergeleken en geen verschil kunnen ontdekken, dat was jaren geleden, dus misschien heb ik niet goed genoeg gekeken, dat kan...

Maar goed, er zijn toch velen die het kennelijk naast mekaar gelegd hebben en geprobeerd die zeker weten dat ze langer zijn van een Astra...

ik ben het hier niet mee eens

de stokken zijn ca 2 cm per kan langer.

1 ding weet ik zeker als je kadett stokken onder en astra gebruikt gaan de kineten stuk.

theun

die van de astra (2.0 assen hé) is gelijk aan die van de vectra en Calibra.

Kadett is nergens gelijk aan.

De assen van een kadett zijn heel iets korter

Ja, daar WAS ik ook van overtuigd, heb in elk geval met een Kadett 1.4i de (dunne) assen van een Astra F er wel eens onder gelegd en jaren lang zonder problemen mee gereden. Maar goed, dat was dus met een F10 bak. Maar ik heb ze toen ook naast mekaar vergeleken en geen verschil kunnen ontdekken, dat was jaren geleden, dus misschien heb ik niet goed genoeg gekeken, dat kan...

Maar goed, er zijn toch velen die het kennelijk naast mekaar gelegd hebben en geprobeerd die zeker weten dat ze langer zijn van een Astra...

die van de astra (2.0 assen hé) is gelijk aan die van de vectra en Calibra.

Kadett is nergens gelijk aan.

De assen van een kadett zijn heel iets korter

Als ik dit topic een klein beetje mag "vervuilen" met een vraag, wel over het zelfde onderwerp...

Ik rijd een Astra f cabrio, met een C20NE uit een kadet (ook de steekassen van de kadett) en veerpoten van een Vectra B (want die zijn het zelfde als van een Astra is mij verteld.

Is het dan zo dat mijn kineten kapot gaan? :S

Heb al wel gehad dat de hoes gescheurd was van de korte as (aan de wiel zijde), maar dat is alweer gemaakt.

Alvast bedankt.

Gr,

Vincent

Die veerpoten van de Vectra B, Kadett en Astra zijn voor zover mijn informatie rijkt uitwisselbaar (met de juiste toplager uitgerust) Hieruit zou je kunnen concluderen dat de assen die je nu gebruikt van een Kadett dus zeker iets te kort zijn ja...

Als ik dit topic een klein beetje mag "vervuilen" met een vraag, wel over het zelfde onderwerp...

Ik rijd een Astra f cabrio, met een C20NE uit een kadet (ook de steekassen van de kadett) en veerpoten van een Vectra B (want die zijn het zelfde als van een Astra is mij verteld.

Is het dan zo dat mijn kineten kapot gaan? :S

Heb al wel gehad dat de hoes gescheurd was van de korte as (aan de wiel zijde), maar dat is alweer gemaakt.

Alvast bedankt.

Gr,

Vincent

bijna goed.

de onderpoten van een astra f , vectra a en calibra zijn het zelfde

die van een kadett met "dikke" assen kun je ook gebruiken.

volgens mij heeft een vectra b losse fusse stukken zoals ook de astra g

theun

Die veerpoten van de Vectra B, Kadett en Astra zijn voor zover mijn informatie rijkt uitwisselbaar (met de juiste toplager uitgerust) Hieruit zou je kunnen concluderen dat de assen die je nu gebruikt van een Kadett dus zeker iets te kort zijn ja...

Maar als ze dus iets te kort zijn gaan ze na verloop van tijd stuk?

Want dan zou ik op zoek moeten gaan naar andere steek assen.

bijna goed.

de onderpoten van een astra f , vectra a en calibra zijn het zelfde

die van een kadett met "dikke" assen kun je ook gebruiken.

volgens mij heeft een vectra b losse fusse stukken zoals ook de astra g

theun

Terug
Naar boven