• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra H 1.7 cdti DTL 2005 Noodloop!!

Hallo PeOpele!

Ik heb veel gegoogeld en gezocht maar een oplossing voor een euvel waar veel Astra's last van hebben maar helaas nog niet gevonden.

Bij veel toeren boven de 3500 schiet dat ding in noodloop!

Eerst het autootje met het steeksleuteltje

Dat kan ik simpel verhelpen door tijdens het rijden even het contact uit en weer aan te zetten (goed is dat natuurlijk niet)

Na een tijdje gaat dat lampje uit en dan gooit hij het motormanagementlampje aan, das minder leuk want dat kan ik alleen uitzetten met Op-Com...

Zodra ik de foutcode uitlees zie ik staan:

P0234-5B Boost Pressure Control Circuit Positive Deviation

Nu zie ik op het WWW heel erg veel mogelijke oplossingen en mogelijke mankementen maar een eenduidige oplossing heb ik helaas nog niet

"gevind".

De een heeft het over scheurtjes in de vacuüm slangen

De ander heeft het over einde verhaal van je Turbo(Hoogst onwaarschijnlijk, als ik hem namelijk reset doetie het weer een paar KM's als vanouds)

Ook hoor ik verhalen over de lucht massa meter, het gasklep huis en nog vele andere ingewikkelde dingen.

Hier op het forum zie ik in diverse draadjes het probleem voorbij schuiven maar zie aan het einde van het draadje never een oplossing

Nu ben ik geen rijk man, helaas na een telefoontje naar de dealert doen zij mij sterk vermoeden dat zij daar met z'n allen wel denken dat ik flink vermogend ben.

Deze mensen wisten mij na een kort telefonisch consult al te melden dat er voor 99% een nieuwe turbo in moest!

Is er iemand hier die het probleem heeft opgelost en vergeten is de oplossing IN HOOFDLETTERS te plaatsen ?

Ik wil u allen alvast vriendelijk bedanken voor uw aandacht en eventuele oplossingen!!!

Terug
Naar boven