• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra H 3x knipperen uitschakelen

Astra_R

Post weinig
Recent hebben we de Corsa D van mijn vrouw ingeruild voor een Astra H.
Hier zit de functie op dat het knipperlicht 3x knippert als je de schakelaar tegen de aanslag aan duwt.
Leuk, maar na mijn/ onze ervaring in:
Astra G
Corsa B
Corsa C
Corsa D(instelbaar)
Avensis T25

Ben ik inmiddels zo gewend geraakt aan het vasthouden zolang je wilt knipperen of door klikken voor het ouderwetse dat ik niet fatsoenlijk in de Astra H kan rijden. Het komt voor dat het knipperlicht nog een laatste keer knippert terwijl ik al van rijstrook ben gewisseld(uiteraard gepast). Ja, dat heeft iedereen al wel gezien dat ik naar de strook wilde waar ik nu op zit..

Kortom, is deze "comfortfunctie" bij de Astra H ook uit te schakelen, net zoals dat bij de Corsa D ook mogelijk was?
Ik heb al wat rond gekeken op internet, maar volgens mij ben ik een van de weinigen die ramgek wordt van deze functie.
Ook met Op-com even snel gesnuffeld maar niet gezien dat ik het daarmee kan instellen.

Terug
Naar boven