• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra H: boordcomputer activeren en hele hoge pieptoon motor

hallo,

sinds kort in het bezit van een uit Duitsland geimporteerde Astra H stationwagon. Auto is van 2008,

92.000 km op de teller, ziet er netjes uit en bevalt prima. Heb twee dingen:

Eerste ding gaat over boordcomputer: bij drukken op BC (boordcomputer) krijg ik melding "NO FUNCTION".

Heb daar al veel over gelezen, boordcomputer zou middels OPCOM geactiveerd kunnen worden. Heb een

BID scherm in de auto, volgens mij moet het dus kunnen, OPEL garage lijkt echter niet te weten waar ik

het over heb; wellicht iemand die dit voor me zou kunnen doen, of iemand die weet waar ik dit kan laten

doen? Woon in de buurt van Eindhoven....

Twee ding gaat over een hele hoge pieptoon in de motorruimte. Deze toon begint zodra ik de auto start,

en is constant, dus onafhankelijk van snelheid, toerental, auto wel of niet in versnelling of wat dan ook.

Heb wel wat gelezen over een mogelijk verband met de pomp voor stuurbekrachtiging, gekeken naar het

vloeistofniveau, is echter netjes op peil. Iemand een idee?

Hoor het graag ;)

dank voor reactie. Had al zoiets begrepen, volgens mij heb je daar dan OPCOM voor nodig. Iemand in de omgeving van Veldhoven / Eindhoven die OPCOM heeft in dit aan kan passen? Hoor het graag... thx!

Wat is het daadwerkelijke verschil tussen de opcom en tech2? Software matig? Zit met het zelfde probleem een Duitse ingevoerde H uit 2006 met bid.

tech2 kan weer andere zaken als de opcom, met mijn gid kon ik het met de opcom niet omzetten van een diesel naar een benzine versie, dat ging met hulp van iemand met een tech 2 wel.

Terug
Naar boven