• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra H Fluitgeluid uit ventilatierooster

Hoi Astrafans,

Ik hoorde vandaag een irritant fluitgeluid uit mijn rechter ventilatierooster. Ik moet de ventilatiekracht wel op de hoogste stand zetten, dan is het duidelijk hoorbaar.

Het geluid vermindert als ik de lamellen helemaal naar rechts richt. Het geluid wordt juist erger en hoger als ik de temparatuur op gemiddeld zet. Als ik het op maximale warmte zet hoor ik het nog steeds maar dan met een iets lagere frequentie.

Het vreemde is dat het geluid niet verdwijnt als ik de lamellen sluit of als ik mijn hand voor het rooster houdt om het te sluiten.

En voor de duidelijkheid, ik heb het getest toen de auto in stilstand was en de motor gewoon draaide.

Kennen jullie dit fenomeen?

Als ik het morgen weer hoor, dan moet ik maar weer eens bellen met de dealer.

denk dat de kucht ergens door een klein gaatje van de verluchtingsbuize fluit. Als je de lamelle verzet ga je een weerstand opbouwe en kan die fluit verdwijenen

denk dat de kucht ergens door een klein gaatje van de verluchtingsbuize fluit. Als je de lamelle verzet ga je een weerstand opbouwe en kan die fluit verdwijenen

Is die auto toevallig wel eens (of regelmatig) gereinigd met aircoreiniger wat je in de luchtroosters moet spuiten?

Mogelijk probleem:

De asjes in de kachelmotor beginnen op den duur iets te oxideren en er zit geen smering op, dan maakt hij zo'n piepend geluid. Enige oplossing is kachelmotor uitbouwen en wat vet aan doen. geen spray zoals WD40, dat werkt tijdelijk.

Is die auto toevallig wel eens (of regelmatig) gereinigd met aircoreiniger wat je in de luchtroosters moet spuiten?

Mogelijk probleem:

De asjes in de kachelmotor beginnen op den duur iets te oxideren en er zit geen smering op, dan maakt hij zo'n piepend geluid. Enige oplossing is kachelmotor uitbouwen en wat vet aan doen. geen spray zoals WD40, dat werkt tijdelijk.

Terug
Naar boven