• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra H gekocht, nu geluid nog in orde maken......

Cornholio

Post weinig
Wie o wie weet het volgende,

ik heb vandaag een Astra H station gekocht, voorzien van een CD30 MP3 radio.

Geluid is prima, echter wil ik mijn subwoofertje welke in mn Astra G zat hergebruiken.

Het betreft een Pioneer TS-WX77A, met ingebouwde versterker enz...

is het uberhaupt mogelijk om deze aan te sluiten ?

Mark,

bedankt voor de tip !, ga ik eens naar kijken.

Maar over het aansluiten van die subwoofer ? zitten er de nodige uitgangen achterop de radio ?

@Cornholio wrote:Mark,

bedankt voor de tip !, ga ik eens naar kijken.

Maar over het aansluiten van die subwoofer ? zitten er de nodige uitgangen achterop de radio ?

nee, benodigde uitgangen zitten er niet op ( Canbus systeem) weet dat er een 1 of ander hi lo converter is.

maar het precieze ervaring hoe dat moet weet ik niet.

ikzelf heb een makkelijker en iets duurder gedaan, nieuwe radio waarbij de aansluitingen op de radio zitten.

Een hi-low converter wordt tussen de linker voor en rechter voor speakerdraad geplaatst, deze zet het Hi(het sterkere signaal van de spekaers) om naar een Lo(signaal voor ingang subwoofer) terwijl hij gewoon het geluid naar de speakers door laat.

Een andere optie is om de originele autoradio van een extra sub uitgang te laten voorzien, maar dat is nogal wat werk.

Mark

Vergeet ook niet dat de standaard Opel radio's geen remote hebben.

Op de remote aansluitingen blijft altijd spanning staan.

Die blauwe draad is de remote draad, ik weet niet of de antenne versterker geschakelt wordt, meestal is dat wel het geval, maar ik heb geen idee hoe het bij de astra H zit en hoe zwaar je die mag belasten.

Mark

www.astratuningclub.nl

Die subwoofer die je hebt heeft ook een high-input die je dus gewoon op je luidspreker uitgang kan zetten. Achter je dashboardkastje hangt een stekker voor de tpms, daar zit een geschakelde plus bij die je kan gebruiken voor de remote.

@joop1970 wrote:Standaard opel radio's zetten toch de antenne versterker aan? Die kun je ook als remote gebruiken.

Is geen Astra G maar een Astra H : op de antenne aansluiting blijft bij een CD30 / CD70 gewoon 4 / 6 volt spanning staan als je de radio uitzet.

Ok, maar zou dat eventueel een probleem zijn? Neem aan dat als je contact uitgaat het spulletje sowieso uit word gezet?

zucht.. dat is dus het gehele probleem : Bij een Astra H blijft er na het uitzetten van de radio een spanning op de antenne aansluting staan.

Aangezien dit nivo hoger ligt als 0 volt blijft je versterker dus gewoon "aan"en trekt daardoor je accu leeg.

Een Astra H heeft geen geschakelde plus zoals de Astra F & G dat wel hebben.

Ik zit even te denken en waarschijnlijk kun je de schakeldraad van de interieurverlichting aftakken, die schakelt namelijk wel netjes uit zodat ook je versterker mee uitgaat.

mark

Terug
Naar boven