• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra H GTC 1.9 diesel houdt af en toe in

ras

Lid
Hoi mijn astra H gtc 1.9 diesel houdt heel en toe in.

Dacht meteen aan de brandstoffilter maar die is vorig jaar vervangen met het luchtfilter.

Nu vraag ik me af wat het kan zijn dat hij soms inhoudt en het is van korte duur heel ff en dan rijdt hij normaal is niet dagelijks ofzo.

Zal dit iets met lucht te maken hebben?

Misschien dat dit jullie bekend voorkomt/

De auto geeft nu wel INSP 0 aan maar dat schijnt een beurt te zijn die de auto moet krijgen.

Hoop iets van jullie te horen.

Alvast bedankt.

EGR klep vermoed ik, gekend "probleem" bij de 1.9 diesels...

Niet enkel de 1.9 trouwens, alle diesels. Ik spreek uit ondervinding...

Nu, als je nog geen foutcode hebt, dan zal het al bij al nogal meevallen qua vervuiling van deze klep.

Hmm had zoiets idd gelezen maar je weet het maar nooit.

Is dit een dure grap want bij de 1 lees ik bv 150 en de ander 500 euro?

Aangezien jij dit meegemaakt hebt weet je er vast meer over?

Is schoonmaken een optie als je er wel bijkomt?

Schoonmaken is een optie, vooral zoals bij jou, als het maar af en toe is, dat wil zeggen dat hij nog nietecht zo vol vol zit.

Heb het nog nooit gedaan, enkel al veel over gehoord/gezien. Heb bij een 1.9 van een vriend zijn EGR gereinigd en daarbij deze how-to gebruikt van een Engels forum. Op die manier lukt het normaal wel: http://www.astraownersnetwork.co.uk...H-1-9-CDTi-HOW-TO-Clean-the-EGR-not-just-soot" onclick="window.open(this.href);return false;

en deze om hem te demonteren:

http://www.astraownersnetwork.co.uk/showthread.php?30192-How-2-Astra-H-EGR-Cleaning-1-9-CDTI-16V-DTH" onclick="window.open(this.href);return false;

Zit onder de plastiek kap die over de motor gaat, de rest wijst zichzelf eigenlijk wel uit hoor van die 2e how-to. De 1e heb ik echt veel aan gehad bij het reinigen.

De mijne heeft er ook last van, maar omdat de mijne op een heel andere plaats zit en o.a. de dieselfilter eruit moet om erbij te kunnen ben ik er nog niet aan begonnen.

Jefkere

Terug
Naar boven