• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra H gtc koplampen in een Astra H station past dit?

Goedenavond,

ik wil graag xenonkoplampen (die lenskoplampen) in mijn astra H station

alleen weten jullie ook of koplampen van een GTC in een station passen?

en heeft iemand hier op het forum nog een stel voor mij te koop?

groeten Dennie

Ik ga deze set eind van de maand bestellen en plaatsen

Qua aansluitingen zouden het exact dezelfde stekkers moeten zijn als bij de halogeen units.

Heb ook bij een GTC met af fabriek xenon gekeken, daar zit ook exact dezelfde stekker op als bij de halogeen units.

Ik ga deze set eind van de maand bestellen en plaatsen

Qua aansluitingen zouden het exact dezelfde stekkers moeten zijn als bij de halogeen units.

Heb ook bij een GTC met af fabriek xenon gekeken, daar zit ook exact dezelfde stekker op als bij de halogeen units.

@Juffer1 wrote:Ik ga deze set eind van de maand bestellen en plaatsen

maar ik bedoel de koplamp zelf of dat hetzelfde is van de gtc en de station

astra h

@Juffer1 wrote:Ik ga deze set eind van de maand bestellen en plaatsen

maar ik bedoel de koplamp zelf of dat hetzelfde is van de gtc en de station

astra h

Heb je ook het hele topic gelezen ;)

2de post direct onder jou vraag :

@Juffer1 wrote:Volgens mij gaat dat niet passen ivm de spitse neus die de GTC heeft en de Astra 5 deurs versies niet hebben.

Daarnaast zou er ook verschil zitten tussen de 5 deurs versies voor maart 2006 en na 2006.

Heb je ook het hele topic gelezen ;)

2de post direct onder jou vraag :

@Juffer1 wrote:Volgens mij gaat dat niet passen ivm de spitse neus die de GTC heeft en de Astra 5 deurs versies niet hebben.

Daarnaast zou er ook verschil zitten tussen de 5 deurs versies voor maart 2006 en na 2006.

Volgens mij zijn alle Astra H koplampen identiek. Alleen de grill en bumper zijn anders tussen de verschillende carrosserievormen.

Zijn het originele of Depo's?

Er komen ook nog wel wat kosten bij hoor. Je moet nog starters, ballasten en lampjes hebben. Als je het tenminste wilt aansluiten zoals het origineel is. Dit heb je wel nodig als je bi-xenon wil.

Bij een aftermarket setje zijn de ballasten en starters in één kastje. Bij deze koplampen zitten ze apart. Hier zijn ook vaste stekkerverbindingen voor op de koplampen (als het de originele zijn in ieder geval). Je klikt de ballast en de starter vast aan de koplamp. Je kunt er wel een aftermarket setje in doen maar dan moet je dus de bedrading gaan aanpassen.

Ik weet ook niet of de hoogteregeling wel werkt want bij die link die je geeft staat dat het voor automatische hoogteregeling is en dat heb je niet bij de normale koplampen.

Dit is ook wel aan te leggen maar dan moet je weer een boel onderdelen bestellen.

Volgens mij zijn alle Astra H koplampen identiek. Alleen de grill en bumper zijn anders tussen de verschillende carrosserievormen.

Zijn het originele of Depo's?

Er komen ook nog wel wat kosten bij hoor. Je moet nog starters, ballasten en lampjes hebben. Als je het tenminste wilt aansluiten zoals het origineel is. Dit heb je wel nodig als je bi-xenon wil.

Bij een aftermarket setje zijn de ballasten en starters in één kastje. Bij deze koplampen zitten ze apart. Hier zijn ook vaste stekkerverbindingen voor op de koplampen (als het de originele zijn in ieder geval). Je klikt de ballast en de starter vast aan de koplamp. Je kunt er wel een aftermarket setje in doen maar dan moet je dus de bedrading gaan aanpassen.

Ik weet ook niet of de hoogteregeling wel werkt want bij die link die je geeft staat dat het voor automatische hoogteregeling is en dat heb je niet bij de normale koplampen.

Dit is ook wel aan te leggen maar dan moet je weer een boel onderdelen bestellen.

Je kan er gewoon een aftermarket setje xenon inzetten, dat gaat prima.

Zeker qua kosten is dat veel goedkoper dan orginele ballasten en lampen en groot licht gebruik je in de randstad toch nooit..

Wat ik begrijp uit de manuals is dat je voor de automatische hoogte regelning alleen een module onder de achteras hoeft te plaatsen en een andere lichtschakelaar waar geen hoogte regeling meer inzit.

Je kan er gewoon een aftermarket setje xenon inzetten, dat gaat prima.

Zeker qua kosten is dat veel goedkoper dan orginele ballasten en lampen en groot licht gebruik je in de randstad toch nooit..

Wat ik begrijp uit de manuals is dat je voor de automatische hoogte regelning alleen een module onder de achteras hoeft te plaatsen en een andere lichtschakelaar waar geen hoogte regeling meer inzit.

Die ballasten kopen via ebay is niet eens zo gek duur en die D2S lampen ook niet ;) maar goed een el cheapo aftermarket xenon setje is goedkoper het is net wat je wil en je budget is :thumb

Die ballasten kopen via ebay is niet eens zo gek duur en die D2S lampen ook niet ;) maar goed een el cheapo aftermarket xenon setje is goedkoper het is net wat je wil en je budget is :thumb

Terug
Naar boven