• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

[astra h GTC] Sigaretten aansteker defect

Heb mijn astra gtc al meer dan een jaar geleden gekocht van forum lid "astra-gtc-freak". De auto is blijkbaar altijd goed onderhouden geweest door hem want ik heb er tot nu toe geen enkel probleem mee gehad.

Nou ja eentje..

Ik kom er nu pas achter dat de sigaretten aansteker defect blijkt. Dit na het aanschaffen van een telefoon oplader/FM transmitter. Deze is werkend want ik heb m getest in een andere auto. In de astra geeft t geen enkel teken van leven.

Wat heb ik al geprobeerd nav. andere topics:

- contactspray op contactpunten

- zekering gechecked (zag er goed uit dus niet vervangen)

- kabeltjes gechecked door vak onder de handrem weg te halen

De vorige eigenaar heeft het media systeem vervangen van een cd50 naar een cd70. Kan t zijn dat daardoor de sigarettenaansteker geen stroom meer krijgt?

Hoe groot is de kans dat ik ook een storing heb in de sim module zoals forum gebruiker "Serion"? (viewtopic.php?f=5&t=176744)

Alvast dank!

Terug
Naar boven