Mijn Astra H laat tijdens het rijden op constante snelheid een continu wisselend verbruik op de middenconsole-display zien. Het schiet alle kanten op, van 5,4 naar 6,3, 6,1, 5,6, 7,0. Het gemiddelde verbruik ligt ook hoger dan normaal. Gemiddeld nu 7,3L/100km, terwijl 6,8L/100km voorheen het gem. verbruik was.
Ik heb verder geen storingen in het dashboard gezien en de motor loopt verder OK volgens mij. Ik vermoed dat het om de lambdasonde gaat, in 2009 had ik namelijk ook een hoog verbruik en toen is het verbruik na het vervangen van de lambdasonde (door de garage) omlaag gegaan.
De lambdasonde lijkt goed bereikbaar en ik wil proberen 'm zelf te vervangen. Waar moet ik op letten?
De volgende tip heb ik al gelezen.
Vooraf goed inspuiten met WD40.
Een paar praktische vragen:
1. Hoe en waar kom ik aan de juiste originele lambdasonde?
2. Kan de nieuwe er zo schoon ingedraaid worden of moet ik een bepaald soort vet op de draad smeren?
3. Moet ik na het vervangen ook nog iets "resetten"?
Ik kijk uit naar jullie reactie!
:agent
Ik heb verder geen storingen in het dashboard gezien en de motor loopt verder OK volgens mij. Ik vermoed dat het om de lambdasonde gaat, in 2009 had ik namelijk ook een hoog verbruik en toen is het verbruik na het vervangen van de lambdasonde (door de garage) omlaag gegaan.
De lambdasonde lijkt goed bereikbaar en ik wil proberen 'm zelf te vervangen. Waar moet ik op letten?
De volgende tip heb ik al gelezen.
Vooraf goed inspuiten met WD40.
Een paar praktische vragen:
1. Hoe en waar kom ik aan de juiste originele lambdasonde?
2. Kan de nieuwe er zo schoon ingedraaid worden of moet ik een bepaald soort vet op de draad smeren?
3. Moet ik na het vervangen ook nog iets "resetten"?
Ik kijk uit naar jullie reactie!
:agent