• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra h kompleet irmscher verlaging iemand ervaring mee?

Sam111

Post weinig
Wil me astra H gaan verlagen met een irmscher set kompleet veren en schokbrekers. Iemand ervaring ?? Heb nu 16 inch eronder. Is dit nog mooi na de verlaging of moet ik grotere velgen nemen ??

vanmiddag terug uit duitsland gekomen zag gisteravond op de duitse marktplaats zeer nette 18 inch opel velgen zie je vaak onder een signum

hij had er bridgestone banden bij 6mm vraagprijs 600 mocht ze vandaag ophalen voor 515 waren als nieuw geen stoeprandschade niks

img3839opel.jpg

enig minpuntje was de banden maat 225/45/18 terwijl hij adverteerde met 225 /40/18 maar de velgen waren zo goed als nieuw

img3880e.jpg

ben alleen op zoek naar een zwart rooster voor onderin zwarte bovengrill met onderin chrome lijst vind ik niet echt mooi staan

@john.t wrote:@sam, heb banden maat 215-40-rz18 (21,5cm breed 4cm hoog)

maare ben nou wel benieuwd naar je astra jonguh!:D

Vind nog steeds dat je er 18inch onder moet gaan zetten :agent

hehehe :kewlpics

post some pictures :D

john

Als je banden 215/40/18 zijn,zijn ze echt geen 4 cm hoog.

215/40 wil zeggen dat de hoogte vd band 40% van de breedte is .

Dat wil in dit geval zeggen; 215x0.40= 8,6 cm hoog,en dat scheelt nogal met 4 cm hoog ;)

He john zit er netjes uit wat voor bandenmaat heb je eronder ?

Mark ik snap ehm maar ik denk dat het wel zal meevallen met 16 inch en 35mm verlagen maar zal het in de gaten houden bedankt

@Sam111 wrote:ok duidelijk verhaal heb net gekeken zit er goed uit wat bedoel je eigenlijk met hoe de camber moet / kan afgesteld worden

na het verlagen staan je wielen iets schuiner, ik heb al wel gezien dat er speciale bouten zijn om dat op te lossen, ik weet niet hoe erg het bij mij is met maar 3cm verlaging.

http://www.ebay.nl/itm/170877035113?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649" onclick="window.open(this.href);return false;

en of je nu 16'' of 18'' rijd de omtrek van je band blijft hetzelfde tenzij je een iets hogere band neemt.

Mark

http://www.astratuningclub.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

irmscher grill zit er ook op maak ik nog effe foto tje ben ik eindelijk klaar trap ik koppeling in hoor ik gerattel drukgroep/lager ?!

latersss

Hier nog ff een foto van 18inchen onder mijn astra h ;)

87b0a9be.jpg

En als ik hem verlaagd heb is ie af natuurlijk.

Maar daar zijn de meningen over verschillend ;)

Succes ermee!

john.t

@sam, 18inchen :D

maakt je assie af!

vooral omdat de wielkasten groter zijn dan bv een G.

maar het is natuurlijk een persoonlijke kwestie ;)

post je ff wat foto's?

Had je ook een pm getuurd:)

john.t

haha

na de verlaging post ik wat pics !!

hier wat spec

bi xenon met AFL , eds tuning , panoramadak , pdc achter

@sam, heb banden maat 215-40-rz18 (21,5cm breed 4cm hoog)

maare ben nou wel benieuwd naar je astra jonguh!:D

Vind nog steeds dat je er 18inch onder moet gaan zetten :agent

hehehe :kewlpics

post some pictures :D

john

Sow :shock: een heel chique setje,ennuh die 45 hoog of 40 hoog dat scheelt niet zo heel veel ; 225x40% = 90 mm hoog

225x45% = 101 mm hoog

Je banden zijn nu dus ong.1 cm hoger dan wanneer ze 225/40 zouden zijn,daardoor zou je auto dus ook weer wat lager bij het asfalt liggen ;)

ik heb nog een signum 3.2v6 staan met opel velgen deze heb ik even gewisseld om te kijken hoe de 18 inch staat

429

erg beschadigt dus ga op zoek naar tweede handjes

Een sport uitvoering heeft een sport onderstel, dacht dat het onderstel van de auto

2cm lager ligt. kan het ook mis hebben.

irmscher grill ziet er goed uit!

ben benieuwd naar het resultaat!

hebben dezelfde kleur :kewlpics en 5drs. nice

greetzz john.t

Terug
Naar boven