• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra H - Oliedruk sensor stuk?

Ik heb sinds dat we terug kwamen van de vakantie in Oostenrijk een probleem met het motorolie peil. Althans, dat geeft het lampje aan op het dashboard. De melding kwam namelijk vlak voor de grensovergang in Nederland (gelukkig), auto op de vluchtstrook en direct gepeild. Olie niveau blijkt gewoon goed te zijn.

Auto gestart en verder gereden, na twee minuten kwam het lampje weer tevoorschijn. Wederom gestopt, nu op een parkeerplaats en de auto eens af laten koelen gedurende een kwartier. Olie nogmaals gepeild, bleek weer precies in het midden te staan. Auto weer gestart en tot thuis bleef het lampje uit (50km).

De volgende dag direct gepeild met een koude motor. Bleek wederom dik in orde te zijn, auto verbruikt geen spat olie! Ik ga er dan ook fatsoenlijk mee om. Dus pas gas geven zodra de olie op temperatuur is (en niet enkel de KVS!) en tien minuten voor het einde van een rit komt de auto niet meer boven de 3000 toeren.

Ik heb wat nagevraagd en natuurlijk wat gezocht op het internet. Het lijkt op de oliedruk sensor. Als ik het goed begrepen heb is dit een vrij algemeen onderdeel wat weinig kost (zegge, 5 tot 10 euro). Gevonden is deze link, maar is dat de juiste sensor? Moet ik deze hebben? Ik wil wat zekerheid alvorens ik naar de automaterialenzaak ga.

Overigens, als iemand een ander mogelijke oorzaak heeft van het probleem, dan hoor ik het graag! De auto heb ik uitgelezen (zonder dat de melding in beeld stond) en ik zag geen enkele foutcode. Het betreft een Z19DTJ welke gechipt is door EDS.

Terug
Naar boven