• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra H - Originele xenon HELLA inbouwen

Hallo allemaal, alle beste leden,

ik heb een vragje en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

ik heb een Opel Astra H mijn Astra heeft gewoon Halogeen koplampen, nou wil ik graag een Origineel Xenon koplampen inbouwen zonder AFL, die koplampen heb ik al gekocht met die xenon en alles wat bij die koplamp bij hoort daar bij hoort natuurlijk die hele leiding van AUTO lichtverstelling en die koplampen wischer

heeft iemaand ervaring daar over of iemaand heeft al ingebouwd

en hoe zit dat eigelijk met stecker van auto naar die xenon koplamp

Ik zou me verheugen op jullie advies en ervaring daar over

Met vriendelijk groeten

alle beste leden

Leon

Heb jij de originele balasten en nastarters erbij? zoja dan kun je de koplampen

inbouwen maar dan moet je het wel programeren met de tech 2.

als je koplampen zonder de afl functie hebt dan werkt de hoogteregeling

via het knopje bij je lichtschakelaar.

groeten Dennie

Heb jij de originele balasten en nastarters erbij? zoja dan kun je de koplampen

inbouwen maar dan moet je het wel programeren met de tech 2.

als je koplampen zonder de afl functie hebt dan werkt de hoogteregeling

via het knopje bij je lichtschakelaar.

groeten Dennie

Als je de zoekfunctie gebruikt kun je hier heel veel,informatie over vinden.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Als je de zoekfunctie gebruikt kun je hier heel veel,informatie over vinden.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

die starters en die balasten heb ik wel er bij

maar die regel of die wet over die xenon inbouw jij moet toch een automatische verstelbare licht en die sproeiers voor die koplampen en ik heb dat gehoort dat bij APK wordt controleert klopt dat??

die starters en die balasten heb ik wel er bij

maar die regel of die wet over die xenon inbouw jij moet toch een automatische verstelbare licht en die sproeiers voor die koplampen en ik heb dat gehoort dat bij APK wordt controleert klopt dat??

Hoi,

Allereerst wil ik vragen.

Waar heb je de ballasten en starters vandaan? En wat kosten ze?

Verder Ik heb goed nieuws voor je !

Vanaf april dit jaar komt deze regeling te vervallen ! :cheer

Xenon versoepeling 2012

En Zie dit.

N

In de artikelen 5.2.51, eerste lid, onder b, 5.3.51, eerste lid, onder b, en 5.3a.51, eerste lid, onder b wordt ?artikelen 115 tot en met 118? telkens vervangen door: artikelen 115 en 117.

Toelichting:

N en UUU onder 16 (wijziging van de artikelen 5.2.51, 5.3.51, 5.3a.51 en artikelen 116 en 118 van bijlage VIII van de Regeling voertuigen)

Met deze wijzigingen worden een tweetal permanente eisen geschrapt die worden gesteld aan dimlichten met gasontladingsbronnen, omdat deze niet langer van toepassing zijn bij de typegoedkeuring. Punt 6.2.9 van VN/ECE-reglement nr. 48 bepaalt dat lichtbronnen die meer produceren dan 2.000 lumen moeten zijn voorzien van een koplampreinigingsinstallatie.

In de permanente eisen was deze verplichting gekoppeld aan dimlichten met gasontladingslampen, die vrijwel altijd deze grens aan de lichtopbrengst bereikten. Er zijn nu echter voertuigen op de markt met gasontladingslichtbronnen welke minder produceren dan 2.000 lumen en derhalve geen koplampreinigingsinstallatie hoeven te hebben. De koppeling koplampreinigingsinstallatie ? gasontladingslampen is niet langer actueel. Om die reden wordt artikel 116 van bijlage VIII uit de Regeling voertuigen geschrapt. Voorts worden inmiddels typen voertuigen die voorzien zijn van gasontladingsbronnen goedgekeurd zonder automatische hoogteverstelling voor zover deze dimlichten een lichtstroom van minder dan 2.000 lumen hebben. Om te voorkomen dat voertuigen die aan de toelatingseisen voldoen op grond van artikel 118 van bijlage VIII aangepast zouden moeten worden, wordt deze eis met betrekking tot een niveauregeling geschrapt uit de Regeling voertuigen.

Hoi,

Allereerst wil ik vragen.

Waar heb je de ballasten en starters vandaan? En wat kosten ze?

Verder Ik heb goed nieuws voor je !

Vanaf april dit jaar komt deze regeling te vervallen ! :cheer

Xenon versoepeling 2012

En Zie dit.

N

In de artikelen 5.2.51, eerste lid, onder b, 5.3.51, eerste lid, onder b, en 5.3a.51, eerste lid, onder b wordt ?artikelen 115 tot en met 118? telkens vervangen door: artikelen 115 en 117.

Toelichting:

N en UUU onder 16 (wijziging van de artikelen 5.2.51, 5.3.51, 5.3a.51 en artikelen 116 en 118 van bijlage VIII van de Regeling voertuigen)

Met deze wijzigingen worden een tweetal permanente eisen geschrapt die worden gesteld aan dimlichten met gasontladingsbronnen, omdat deze niet langer van toepassing zijn bij de typegoedkeuring. Punt 6.2.9 van VN/ECE-reglement nr. 48 bepaalt dat lichtbronnen die meer produceren dan 2.000 lumen moeten zijn voorzien van een koplampreinigingsinstallatie.

In de permanente eisen was deze verplichting gekoppeld aan dimlichten met gasontladingslampen, die vrijwel altijd deze grens aan de lichtopbrengst bereikten. Er zijn nu echter voertuigen op de markt met gasontladingslichtbronnen welke minder produceren dan 2.000 lumen en derhalve geen koplampreinigingsinstallatie hoeven te hebben. De koppeling koplampreinigingsinstallatie ? gasontladingslampen is niet langer actueel. Om die reden wordt artikel 116 van bijlage VIII uit de Regeling voertuigen geschrapt. Voorts worden inmiddels typen voertuigen die voorzien zijn van gasontladingsbronnen goedgekeurd zonder automatische hoogteverstelling voor zover deze dimlichten een lichtstroom van minder dan 2.000 lumen hebben. Om te voorkomen dat voertuigen die aan de toelatingseisen voldoen op grond van artikel 118 van bijlage VIII aangepast zouden moeten worden, wordt deze eis met betrekking tot een niveauregeling geschrapt uit de Regeling voertuigen.

Hallo stefanDTI,

die ballasten en die starters heb ik van ebay.de nieuw gekocht

met die regeling dat is super nieuws dat zou mij veel geld kosten met hele inbouw

heb jij misschien ervaring met inbouw en hoe dat zit met steckers

dank u wel

Hallo stefanDTI,

die ballasten en die starters heb ik van ebay.de nieuw gekocht

met die regeling dat is super nieuws dat zou mij veel geld kosten met hele inbouw

dank u wel

Wat mij betreft mag hier een slotje op, want AL deze informatie heb ik ook verzameld voor mijn xenons (waarvoor dank voor de hulp van de vele leden) ... Alles wat hier aan bod komt over xenons staat reeds op het forum.

Wat mij betreft mag hier een slotje op, want AL deze informatie heb ik ook verzameld voor mijn xenons (waarvoor dank voor de hulp van de vele leden) ... Alles wat hier aan bod komt over xenons staat reeds op het forum.

@ecoflex2011 wrote:

Je hebt dus de koplampen zonder AFL en met de originele ballasten, na-starters en lampen .

In de koplampen moet je op pin 9 & 10 een extra massa aanbrengen.

Er zijn diverse manieren om dit te doen, een optie is om bij de dealer 4 losse pinnetjes voor de multistekker te halen en deze in je originele stekker te lijmen, andere optie is om in de stekker van de koplamp unit zelf een doorverbinding te maken naar pin 1.

Als je de stekker van de de koplamp losmaakt zie je vanzelf wat pin 9 & 10 zijn en is het ook heel simpel om pin 1 terug te vinden.

stappenplan :

- Grille demonteren

- Voorbumper demonteren (denk aan stekker temperatuur sensor & mistlampen)

- Halogeen koplampen demonteren

- Stekker van de koplamp losmaken

- Xenon units plaatsen

- Stekkers terug monteren van de temperatuur sensor en mistlampen

- Bumper weer vastzetten

- Grille weer vastzetten

Al met al nog geen uurtje werk incl. het aanpassen van de stekkers / koplampen.

Ik heb er al diverse gedaan, mocht je hulp nodig hebben met het aanpassen of monteren dan moet je maar een PB sturen.

Gr. Arjan

@ecoflex2011 wrote:

Je hebt dus de koplampen zonder AFL en met de originele ballasten, na-starters en lampen .

In de koplampen moet je op pin 9 & 10 een extra massa aanbrengen.

Er zijn diverse manieren om dit te doen, een optie is om bij de dealer 4 losse pinnetjes voor de multistekker te halen en deze in je originele stekker te lijmen, andere optie is om in de stekker van de koplamp unit zelf een doorverbinding te maken naar pin 1.

Als je de stekker van de de koplamp losmaakt zie je vanzelf wat pin 9 & 10 zijn en is het ook heel simpel om pin 1 terug te vinden.

stappenplan :

- Grille demonteren

- Voorbumper demonteren (denk aan stekker temperatuur sensor & mistlampen)

- Halogeen koplampen demonteren

- Stekker van de koplamp losmaken

- Xenon units plaatsen

- Stekkers terug monteren van de temperatuur sensor en mistlampen

- Bumper weer vastzetten

- Grille weer vastzetten

Al met al nog geen uurtje werk incl. het aanpassen van de stekkers / koplampen.

Ik heb er al diverse gedaan, mocht je hulp nodig hebben met het aanpassen of monteren dan moet je maar een PB sturen.

Gr. Arjan

Terug
Naar boven