• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra H station achterklep microswitch bevriest

JJR

Lid
Hallo,

De afgelopen week kreeg ik de kofferklep niet open, de microswitch onder het rubber van de touchschakelaar was bevroren. Er zit toch waarschijnlijk vocht onder het rubber van de microswitch.

Ik heb het probleem afgelopen week opgelost door een warme vaatdoek in een zakje tegen het rubber aan te houden. Na verloop van tijd ging hij open. Dit is de enige manier om het voor elkaar te krijgen want harder drukken helpt niet.

Mijn vraag is hoe kan ik het rubber van de touchschakelaar losmaken zonder dit te beschadigen?

Het doel is dan om de switch drooge te fohnen en de zaak weer dicht te maken, zodat e.a. niet meer bevriest.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Hallo Joop,

Bedankt voor je reactie, heb het helaas nog niet uitgeprobeerd omdat ik nl. een ander probleem had wat ik vandaag bij daglicht heb proberen op te lossen.

De astra is van mijn vrouw (zelf vectra), dus haar ruiten besloegen verschrikkelijk. Vandaag dashboardkastje uitgebouwd en tot de conclusie gekomen dat de recirculatieklep was afgebroken. Dus weer een uitdaging erbij:(

In de loop van de week zal ik eens proberen om de achterklepswitch droog te maken. Want het is waarschijnlijk wachten op echte problemen als hij zo nat is. Bedankt voor de link naar je topic dit maakt e.a. toch een stuk eenvoudiger.:thumbup

Is het uiteindelijk trouwens nog gelukt om een microswitch te bemachtigen zonder een compleet nieuwe greep te kopen?.

Ik zag namelijk al reactie op je topic, mij lijkt het ook een standaard switch van b.v. Omron.

Ik hou je op de hoogte middels dit topic, er worden teveel topics gesloten zonder oplossing te melden.

Hallo Joop,

Bedankt voor je reactie, heb het helaas nog niet uitgeprobeerd omdat ik nl. een ander probleem had wat ik vandaag bij daglicht heb proberen op te lossen.

De astra is van mijn vrouw (zelf vectra), dus haar ruiten besloegen verschrikkelijk. Vandaag dashboardkastje uitgebouwd en tot de conclusie gekomen dat de recirculatieklep was afgebroken. Dus weer een uitdaging erbij:(

In de loop van de week zal ik eens proberen om de achterklepswitch droog te maken. Want het is waarschijnlijk wachten op echte problemen als hij zo nat is. Bedankt voor de link naar je topic dit maakt e.a. toch een stuk eenvoudiger.:thumbup

Is het uiteindelijk trouwens nog gelukt om een microswitch te bemachtigen zonder een compleet nieuwe greep te kopen?.

Ik zag namelijk al reactie op je topic, mij lijkt het ook een standaard switch van b.v. Omron.

Ik hou je op de hoogte middels dit topic, er worden teveel topics gesloten zonder oplossing te melden.

Terug
Naar boven