• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra H/Station: sigarettenaansteker werkt niet meer

Hallo iedereen,

Sinds gister doet mijn sigarettenaansteker het niet meer, het lampje doet het nog wel maar de 12volt niet meer.

Heb ook al de zekering vervangen maar dit heeft niet mogen helpen.

Heb het forum afgezocht op soortgelijke problemen maar kon dat niet echt vinden, dus excuses in geval dit een duplicate is.

Mijn vraag:

1. Hoe kan ik de sigerattenaansteker zelf vervangen?

2. Welke onderdelen moet ik hebben, kan ik universele houder aanschaffen? ( http://www.winparts.nl/767/interieu...soires--/0106498/aansteker-met-verlichting-ce" onclick="window.open(this.href);return false; )

Mocht iemand informatie hebben of nuttige links, dan verneem ik deze graag! :thumbup

Alvast bedankt!

Ooit kan het ook door hitte voorkomen dat de draden erachter versmelten..

Maar contactspray kan nooit kwaad en anders even demonteren

@Serion wrote:@FKsport,

hoe gaat het demonteren? ;)

Dat is een hele goede ;) ben verder zelf niet bekend met de Astra H.... bij de astra G doe ik het achter elkaar en bijna blindelings :P

Misschien dat je online kunt zoeken? Of beetje technisch inzicht ernaar kunt kijken?

Vakje onder de handrem loshalen daar zitten 2 torx schroeven die het frame van de versnellingspook vast houden deze los halen en het frame naar achter los trekken dan kan je zo je asbak en aansteker los pakken.

@Opeltje17, thanks dat heeft geholpen! Alleen ik heb de contactpunten bekeken van de 12volt en geen enkele draad zat los of was gesmolten (zoals ik las op internet).

Hoe krijg ik die fitting er uit? Is het een kwestie van eruit drukken of draaien?

Je weet zeker dat je geen stroom hebt? Gemeten met een multimeter?

Nog een keer de zekering nakijken, maar meer kan het eigenlijk niet zijn kabel breuk zou eventueel kunnen maar is een beetje ver gezocht vind ik.

Ik heb nog een keer de zekering vervangen, en nog steeds geen stroom. Het lampje doet het wel :P

Nog niks met een multimeter gedaan..

Hier in bwijk kon geen enkele garage mij even snel helpen om te kijken, moest voor betaald worden :swear

Dan moet je sigaretten aansteker ook werken er zit namelijk maar 1 stekker op de sigaretten aansteker

Toevallig dat je in Beverwijk woont ik woon in Heemskerk.

Idd even met de mulitmeter meten. Wat probeer je er eigenlijk op aan te sluiten en is dat geen niet kapot?

ik had 1 stekkertje voor de verlichting, en 1 stekker voor de 12 volt. Ja ik zal is even langs de garage gaan dan maar en even een afspraak maken.

In ieder geval bedankt voor de hulp zover!

vandaag eindelijk naar het motorhuis geweest.

Het bleek een storing in de SIM module te zijn en ze hebben daar een zekering vervangan. Uiteindelijk 41 euro kwijt, dus dat viel mee! king:

Terug
Naar boven