Hoi mede Opelliefhebbers,
Ik heb nu al een kleine 2 weken een vervelend probleem met mijn Astra '99. 1.6XEL.
De motor houdt ontzettend (hapert/stottert) in wanneer ik wil versnellen (bij het stoplicht of bijv inhalen). Bij stationair lopen, loopt de motor ook niet netjes (af en toe een duikeling in toeren). Bij constante snelheid voel je er niks van. Het vreemde is dat ik geen MM lampje krijg, dus uitlezen heeft denk ik weinig zin.
Wat heb ik al gedaan?
- Bougies vervangen (geen verbetering)
- Bobine brug vervangen (geen verbetering)
- Gasklephuis + stappenmotor gereinigd (algemene verbetering merkbaar)
- EGRklep vervangen (geen verbetering)
- MAP sensor vervangen (geen verbetering)
Persoonlijk denk ik dat ik het in de hoek van lambdasonde/katalysator moet zoeken. Het lijkt erop of laatstgenoemde dichtslaat ofzo.
Ik ben benieuwd naar jullie tips?
Ik heb nu al een kleine 2 weken een vervelend probleem met mijn Astra '99. 1.6XEL.
De motor houdt ontzettend (hapert/stottert) in wanneer ik wil versnellen (bij het stoplicht of bijv inhalen). Bij stationair lopen, loopt de motor ook niet netjes (af en toe een duikeling in toeren). Bij constante snelheid voel je er niks van. Het vreemde is dat ik geen MM lampje krijg, dus uitlezen heeft denk ik weinig zin.
Wat heb ik al gedaan?
- Bougies vervangen (geen verbetering)
- Bobine brug vervangen (geen verbetering)
- Gasklephuis + stappenmotor gereinigd (algemene verbetering merkbaar)
- EGRklep vervangen (geen verbetering)
- MAP sensor vervangen (geen verbetering)
Persoonlijk denk ik dat ik het in de hoek van lambdasonde/katalysator moet zoeken. Het lijkt erop of laatstgenoemde dichtslaat ofzo.
Ik ben benieuwd naar jullie tips?